اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
وزیر نیرو در خصوص انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است.

توضیحات وزیر نیرو درباره انتقال آب دریای خزربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان  وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است.

 اردکانیان  افزود: بحث اولیه در مورد این موضوع، مربوط به سال ۹۱ است و بعد از آن که، سازمان حفاظت از محیط زیست، با آن مخالفت کرد، این بحث تا سال ۹۶ مسکوت ماند.

وی اضافه کرد: با بررسی‌هایی که انجام شد در سال ۹۶ مجوز مشروطی از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو داده شداما بخاطر اینکه شرط آن عملی نبود، این مجوز عملیاتی نشد و مجددا در سال ۹۷ مجوز مشروط دریافت شد که به مانند مجوز قبلی اجرایی نشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است، گفت: آنچه امروز مطرح است، ادامه بررسی طرح بوده که نیاز به برگزاری جلساتی با حضور معاونان سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل این سازمان در استان‌های مازندران و سمنان داشت تا در این جلسات، اطلاعات و مطالعات جدید بررسی شود.

اردکانیان تاکید کرد: باید این نکته را اذعان داشت که این طرح، هنوز در مرحله‌ای است که قبل از این هم بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان، به دلیل این موضوع که سمنان زادگاه رئیس جمهور است، تصریح کرد: همان‌طور که پیش‌تر در این رابطه عرض کردم، تاکید دولت، شخص رئیس جمهور و معاون اول، بر اساس قانون بوده و ما در اجرای طرح‌ها، همه ملاحظات فنی، زیست محیطی، انسانی و اجتماعی را در نظر می‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع استیضاح خود در مجلس، گفت: باید با نمایندگان گفتگو کرد، نقطه نظرات آن‌ها را شنید و توضیحاتی نیز ارائه شود و در نهایت به تصمیم مجلس احترام خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو درباره سخنان وزیر بهداشت درخصوص پسماند‌های بیمارستانی هم افزود: در این زمینه آنچه وظیفه ماست انجام می‌دهیم و باید هم انجام دهیم. اما اگر قصور و تخلفی در این زمینه رخ داده، تقاضا داریم این موارد به ما منعکس تا به آن‌ها رسیدگی شود.

اردکانیان در خصوص مشکلات آب و برق شهرک‌های صنعتی هم با تاکید براینکه وزارت نیرو طبق آنچه در قانون برایش مشخص شده به وظایفش عمل کرده است گفت: ما باید آب و برق را تا ابتدای شهرک‌ها می‌رساندیم و بخشی از مسئولیت هم برعهده شهرک‌های صنعتی که زیر مجموعه وزارت صمت است بوده و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی درباره مشکل شهرک صنعتی عباس آباد هم گفت: در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از این شهرک، مواردی مطرح شده بود که این مشکلات نیز با پیگیری‌های انجام شده برطرف خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: