اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛
وزیر صمت اعلام کرد: شرکت‌های خودرو ساز به شخص واگذار نمی‌شوند، اما برنامه وزارت صمت واگذاری شرکت‌های خودروساز به بخش خصوصی است.

لزوم واگذاری خودروسازی‌ها به بخش‌خصوصیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه خروج برخی خودرو‌ها از خط تولید به ویژه خودور‌های پرتیراژ در دستور کار شرکت‌های خودرو ساز قرار دارد، افزود: از خانواده پراید و پژو خروجی خواهیم داشت، البته خودرویی مناسب، جایگزین آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه، شرکت‌های خودرو ساز، پیگیر اجرای این برنامه هستند گفت: ما نیز این موضوع را پیگیری و حمایت می‌کنیم، در مرحله نخست نیز خودرو پراید در مدلی که تعهدی برای آن وجود ندارد از چرخه تولید خارج می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه ما از همه کالا‌های تولید داخل حمایت می‌کنیم افزود: هم اکنون ساخت داخل و خوداتکایی در برخی کالا‌ها از جمله لاستیک سنگین و پارچه‌های مورد نیاز کشور، در اولویت حمایت‌ها قرار دارد.

رحمانی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بخصوص شهرک‌های صنعتی اطراف تهران گفت: ما در بخش زیر ساخت‌های این شهرک ها، به ویژه در خصوص تامین برق با مشکل جدی مواجه هستیم البته در خصوص آب، خط انتقال در حال احداث و در مورد برق نیز نیاز به احداث پست است که وزارت نیرو به دلیل کمبود بودجه، امکان رفع این مشکل را ندارد.

وی افزود: با اعلام این مشکل، معاون اول رئیس جمهور دستوراتی ابلاغ کردند که اختصاص بودجه از سوی استانداری و وزارت نیرو بخشی از این دستور‌ها است.


نام:
ایمیل:
* نظر: