اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد:
معاون بهداشت از درخواست کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی برای حضور تیم‌های سلامت ایران در کشورشان جهت انتقال تجربیات کشورمان خبر داد.

دعوت از تیم‌های سلامت ایران در کشورهای منطقه مدیترانه شرقیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه دومین روز از شصت و ششمین اجلاس کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی، ضمن اعلام این خبر، برگزاری این اجلاس در ایران را یک موفقیت بزرگ در عرصه دیپلماسی سلامت آنهم در شرایط تحریم همه‌جانبه دانست و گفت: این اجلاس یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه بهداشت و سلامت دنیاست که خوشبختانه در منطقه ما به میزبانی کشور عزیزمان با حضور وزرا و هیات هایی از ۲۲ کشور منطقه در حال برگزاریست.

 وی افزود: باتوجه به موقعیت ممتاز کشور ایران در منطقه و در شرایطی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است، حضور این ۲۲ کشور نشاندهنده دیپلماسی پیشرو و موفق سلامت است که به خوبی برجستگی خود را در این اجلاس نشان داد.

 معاون بهداشت بیان کرد: حضور ریاست محترم جمهوری برای افتتاحیه اجلاس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. همچنین حضور دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و مدیر دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی به همراه حضور وزرا و صاحبنظران عرصه سلامت از سایر کشورها در ایران فرصت بسیار مناسبی است که هم تجربیات و دستاوردهای ایران به دیگر کشورها منتقل شود و هم ایران بتواند از تجربیات سایر کشورها بهره‌مند شود.

 وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به محورهایی که برای اجلاس انتخاب شد موارد بسیار مهمی از جمله مراقبت های اولیه بهداشتی، پزشکی خانواده، مبارزه با دخانیات، داروها و واکسن و بیماریهای واگیر که یکی از مشکلات کشورهای همجوار با ایران است و بحث بیماریهای غیرواگیر مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.

رییسی گفت: تعریف و توصیفی که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از ایران داشت به عنوان یک کشور پیشرو قابل توجه بود. ایشان به همه کشورهای منطقه توصیه کرد که از مدل و الگوی ایران استفاده کنند.

  وی در خصوص ملاقات های دوجانبه و چندجانبه بین مسئولان هیات‌ها با طرف ایرانی، افزود: خیلی از کشورها درخواست دارند که تیم‌های سلامت ایران به کشورهایشان اعزام شوند تا بتوانند از این طریق با دستاوردهای حوزه سلامت ایران برای الگوبرداری بیشتر آشنا شوند.

 معاون بهداشت تصریح کرد: ما مسائل دوجانبه زیادی هم‌ به ویژه با کشورهای افغانستان و پاکستان در خصوص برخی بیماری های واگیر داریم، از جمله بیماری مالاریا، بیماری سل و بیماری های نوپدیدی که در پاره ‌ای از مرزهای ما شیوع دارند. برای اینکه همکاری های دوجانبه با این کشورها داشته باشیم برای کنترل این بیماری ها این دیدارها بسیار حائز اهمیت بود.

 رییسی بیان داشت: همچنین در ضمنِ نشست هایی با مسئولان یونیسف و کشورهای تحت پوشش این سازمان در ارتباط با بحث واکسیناسیون و انتقال تکنولوژی بحث و گفتگو کردیم. بسیاری از کشورها تمایل دارند از داروهای ایرانی استفاده کنند و بحث صادرات دارو مطرح شد، کمااینکه هم اکنون نیز داروهای ایرانی به برخی کشورها صادر می شود. این موارد در نشست های امروز و فردای هیات ایران به هیات های خارجی دنبال خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: