اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 15 October 2019
وزیر بهداشت تاکید کرد:
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش ۳۰ درصدی دخانیات در جهان و همسو با سایر کشورها حرکت کرده و جز اولویت های خود قرار داده است.

تلاش ایران برای کاهش ۳۰ درصدی دخانیات در جهان

به گزارش خبرنگار عصرپرس: سعید نمکی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری مشترک مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت با موضوع دخانیات ، گفت: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی برای کنترل دخانیات و ریشه کنی آن در جامعه داشته است و کشور ما در راستای کاهش ۳۰ درصدی دخانیات در جهان  و همسو با سایر  کشورها حرکت کرده و جز اولویت های خود قرار داده است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به انتخاب ایران در کنوانسیون دخانیات ، گفت: ما تلاش می کنیم با همکاری کشورهای منطقه با رویکرد استراتژیک صنایع دخانی و ارائه راه حل های اجرایی برای رفع این چالش اقدام کخنیم.

نمکی ادامه داد: از کشورهای منطقه که تا کنون عضو این کنوانسیون نشده اند دعوت می کنم تا با عضویت خود در کنترل مواد دخانی ،اولین منطقه سازمان جهانی بهداشت باشیم که همه کشورهای ات در مهار و‌کنترل دخانیات متحد شده اند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران سالیان سال است که با افزایش مالیات دخانی تلاش کرده اما انتظار ما بیشتر از این است.

وی ادامه با اشاره به حمایت شورای نگهبان از نظر نظارت کامل وزارت بهداشت بر اماکن عرضه دخانیات در کشور ادامه داد: این حمایت نشان از کنترل مواد دخانی در کشور است و به دستور وزارت بهداشت کلیه ساختمان های و‌اماکن تحت مدیریت این وزارتخانه به عنوان ساختمان های عاری از دخانیات اعلام شده اند.

وزیربهداشت ادامه داد: بزرگترین سرمایه گذاری برای کنترل دخانیات،افزایش آگاهی مردم از مضرات استفاده ازمواد دخانی است. 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: