اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 13 October 2019
همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین صورت می گیرد؛
شهردار منطقه 20 از تمهیدات اندیشیده شده برای پیاده روی اربعین شهر تهران در این منطقه خبر داد و بر استفاده از سرمایه های اجتماعی و دینی برای تقویت فرهنگ حسینی و ارائه خدمات به زائران تاکید کرد.

استقرار 500 دستگاه اتوبوس در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم

به گزارش عصرپرس، فرهاد افشار با بیان اینکه امسال مسیر اصلی پیاده روی اربعین خیابان فدائیان اسلام حدفاصل ابتدای بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است، تصریح کرد: مدیریت شهری این منطقه برای بستر سازی خدمت به راهپیمایان و کمک به این حرکت مردمی و خودجوش از تمام توان خود برای ارائه خدمات به زائران استفاده می‌کند.

وی افزود: خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، خیابان شهید کریمی، شهید بیات( 24متری رازی) از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند که بهسازی، پاکسازی، تمهیدات ایمنی و ترافیکی و فضاسازی‌های مناسبتی این ایام و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران در دستور کار مدیریت شهری منطقه است.

شهردار منطقه 20 در مورد ارائه خدمات به جاماندگان اربعین، توضیح داد: نظافت و تامین نیازهای زائران در مسیر راهپیمائی از جمله جانمائی سرویس های بهداشتی پرتابل، استفاده از سرویس های بهداشتی مساجد و بوستان‌ها، تامین ایمنی مسیر برای هدایت راهپیمایان به مسیرهای موردنظر و استقرار ایستگاه‌های استراحت و  عوامل آتش نشانی و اورژانس پیش بینی شده است.

افشار به استقرار ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به گونه‌ای انجام خواهد شد که تداخلی در مسیر راهپیمائی ایجاد نشود و به منظور تامین امنیت زائران در توزیع نذورات، نظارت کامل بر ایستگاه‌های صلواتی انجام خواهد شد.

وی به اعمال محدودیت های ترافیکی اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی به اماکن و امکانات مورد نیاز زائران و راهپیمایان پیاده روی اربعین حسینی، نرم افزار «راهنمای زائر» با امکان نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و امکان بارگذاری از طریق کافه بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. 50 دستگاه ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا پایانه مترو شهرری و از ابتدای بلوار امام حسین (ع) تا پایانه مترو جوانمرد قصاب به صورت رایگان به راهپیمایان خدمات رسانی خواهد کرد و همچنین به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های ضلع شرق و جنوب حرم آماده سازی شده است.

شهردار این منطقه به استفاده از ظرفیت خادمین افتخاری و همچنین تجهیزات، عوامل خدماتی و آموزشگران مناطق همجوار برای مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: در راستای اهمیت حفظ نظافت شهر، جانمايي مخازن مخصوص پسماند خشك، توزيع كيسه مخصوص پسماند خشك، استقرار خودروهای ملودی دار و ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری برای پاکسازی معابر از دیگر تمهیدات رفاهی است که در طول مسیر انجام خواهد شد.

افشار افزود: بازپیرایی فضاهای سبز، رفع موانع فیزیکی، پاکسازی المان های شهری، لایروبی انهار، مرمت جداول و همسطح سازی دریچه ها، لکه گیری آسفالت، بهسازی تابلوهای ترافیکی و ایمن سازی شبکه معابر از جمله اقداماتی است که در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

به گزارش شهرنوشت، وی با اشاره به کاهش سرفاصله زمان قطارها از سوی شرکت بهره برداری مترو برای ارائه خدمات ویژه در ایستگاه‌های مترو شهرری و جوانمرد قصاب گفت: تعداد 500 دستگاه اتوبوس از مبادی پارکینگ ضلع جنوب شرقی میدان شهدای شاملو،  ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و  خیابان فدائیان اسلام مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد شهرک 13 آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد، دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان، خاوران، باقر شهر و کهریزک پیش بینی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: