اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 13 October 2019
از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران:
مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران دقایقی پیش قرارداد پروژه لرزه نگاری سه بعدی پانیذ و لرزه نگاری دو بعدی باشت را با شرکت های داخلی امضا کرد.

قرارداد ۲ پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت امضا شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شرکت ملی نفت ایران، قرارداد پروژه لرزه نگاری سه‌بعدی پانیذ امروز (یکشنبه، ۲۱ مهرماه) بین سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و امید عساکره مدیرعامل شرکت توسعه نفت و انرژی نگین آفاق کیش (تنکو) در محل سالن همایش های شهید بهشتی واقع در ساختمان اصلی وزرات نفت، امضا شد.

پروژه پانیذ در منطقه ای به وسعت ۲ هزار کیلومتر مربع در پهنه شهرستان‌های شادگان، آبادان، ماهشهر و دارخوین با اختصاص اعتبار حدود ۳ هزار میلیارد ریال به مدت ۳۲ ماه انجام می شود. این پروژه در فاز داده‌برداری ۲۰ ماهه، پخش قابل توجهی از حوضه رسوبی دشت آبادان را پوشش اکتشافی می‌دهد. همچنین به منظور پرهیز از آسیب‌های احتمالی زیست‌محیطی، تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

لرزه‌نگاری پانیذ به عنوان بزرگترین پروژه لرزه‌نگاری آبی – خاکی در ایران با هدف حفظ و افزایش مقدار ذخایر هیدروکربنی از طریق شناسایی پتانسیل‌های جدید اکتشافی با بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی داخلی و در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، اجرا می‌شود.

با انجام عملیات لرزه‌نگاری پانیذ، تا حد زیادی پوشش لرزه‌نگاری سه بعدی دشت آبادان تکمیل می شود، ارتباط ساختارهای شرق کارون با ساختمان‌های مجاور بررسی شده و تله‌های هیدروکربنی از نوع چینه‌ای در این ناحیه شناسایی می‌شود.

قرارداد پروژه لرزه نگاری دو بعدی باشت نیز بین سید صالح هندی؛ مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و بهبهانی‌نیا، رئیس هیأت مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت (زیرمجموعه اویک) امضا شد.

لرزه نگاری باشت نیز در منطقه ای به وسعت ۵ هزارکیلومتر و با بودجه ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد ریال در پهنه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان اجرایی می شود.

پروژه باشت در فاز داده‌برداری ۲۰ ماهه، ساختمان‌های مهمی در حوضه رسوبی دزفول جنوبی را همچون رازی، دیل، پهن، مورد، سراب، ارجان و میشا پوشش می‌دهد که هدف آن تعیین هندسه دقیق ساختمان‌ها و عمق دستیابی به اهداف اکتشافی همچون آسماری، بنگستان و خامی است.

در پروژه باشت به دلیل وجود عوارض سطحی و شیب زیاد لایه‌های زیرسطحی، ثبت داده‌های با کیفیت و قدرت تفکیک بیشتر مبنای طراحی پروژه بوده است تا با حصول نتیجه مطلوب، بیش از پیش چرخ‌های تأثیرگذار صنعت نفت با همت تلاشگران مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت به گردش درآید.

گفتنی است، پرژه باشت با رعایت الزامات زیست محیطی و با هدف شناسایی پتانسیل‌های جدید اکتشافی و با رویکرد عمل به سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اجرایی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: