اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 13 October 2019
وزیر نیرو مطرح کرد:
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تحریم های تحمیلی همانند جنگ تحمیلی فرصتی مناسب برای خودکفایی کشور ایجاد کرده است، گفت: نتایج محدودیت های تحمیلی به کشور باعث توجه بیشتر به توان داخلی و استفاده از ظرفیت های علمی کشور شده و مجموعه فعالیت ها نیز افزایش بهره وری در صنعت آب و برق را در برداشته است.

تحریم‌های تحمیلی همانند جنگ تحمیلی فرصتی برای خودکفایی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان در آیین افتتاح سامانه پایش وضعیت نیروگاهی CM و طرح ارتقا و تطبیق با شرایط محیطی توربین گازی HASبا بیان این‌که رونمایی از پروژه‌ها موجب افزایش بهره‌وری در این صنعت خواهد بود، گفت: برآوردها حاکی از آن است که درآمد حاصله از این پروژه‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان در سال است.

وی با تاکید بر این‌که ارتقاء توان توربین‌های گاز، کار ارزشمندی است، ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود بتوانیم افت راندمان که ناشی از تفاوت شرایط فشار، دما و رطوبت بین زمان طراحی و استفاده داریم را جبران کنیم.

افزایش توان هزار مگاواتی نیروگاه های کشور

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که رسیدن به افزایش توان حدود هزار مگاوات دستاورد بزرگی است، اظهار کرد: در تحریم‌های هوشمند اقتصادی دستاوردهای بزرگی خواهیم داشت.

اردکانیان در ادامه با اشاره به پویش ایران – الف – ب گفت: در راستای این پویش هر هفته یکی از پروژه‌های صنعت آب و برق در یکی از استان‌های کشور افتتاح خواهد شد. نخستین پروژه هفته گذشته در تهران افتتاح شد و پروژه بعدی در ایلام خواهد بود.

الحاق به اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت بی‌نظیری برای صنعت آب و برق است

وی با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: کشورهای زیادی از جمله هند، مصر و برخی از کشورهای اروپایی درصد پیوستن به این اتحادیه هستند. این موضوع برای ما فرصت بی‌نظیری است که بتوانیم از موقعیت خاص جغرافیایی کشور استفاده کنیم.

اردکانیان با تاکید بر این‌که ایران در بخش برق با همسایه‌ها ارتباط خوبی دارد، گفت: کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای آسیایی و غیره با آغوش باز پذیرای نیروهای متخصص ما هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود کم‌کم زمینه‌های متنوع حضور بیگانگان در منطقه کاسته و صلح در منطقه حاکم شود.

 به گزارش عصرپرس، در پایان این مراسم از طرح ارتقای اساسی توربین‌های گازی برای تطبیق با شرایط محیطی محل نصب به کمک بازچینی پره‌های ثابت کمپرسور رونمایی شد.

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: