اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 13 October 2019
با حضور وزیر نیرو؛
سامانه پایش وضعیت نیروگاهی CM و افتتاح طرح ارتقا و تطبیق با شرایط محیطی توربین گازی HAS با حضور اردکانیان وزیر در ساختمان برق حرارتی در محل پژوهشگاه نیرو افتتاح شد.

سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌ها رونمایی شد

خبرنگار: مهدی افشار

به گزارش خبرنگارعصرپرس: فاز اول سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌ها به منظور مدیریت واحدهای ناوگان نیروگاهی کشور توسط وزیر نیرو رونمایی شد.

طراحی و پیاده‌سازی سامانه تولید داخل مدیریت بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی به دست متخصصان جوان ایرانی برای مدیریت واحدهای ناوگان نیروگاهی کشور انجام گرفته و موثرترین راهکار مدیریت آنلاین وضعیت و عیب‌یابی واحدهای نیروگاهی است.

از مشخصات این طرح می‌توان به ارائه گزارش‌های برخط از وضعیت ناوگان نیروگاهی کشور، ایجاد شبکه متخصصان، ارائه انواع سرویس‌های مورد نیاز نیروگاه‌ها و نیز کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات از طریق پایش مستمر وضعیت واحدها، پیش‌بینی خرابی‌ها و ارائه راهکار جهت حل مشکلات اشاره کرد.

همچنین از دیگر کارکردهای این مرکز، پیاده‌سازی مدیریت دانش، ارائه سرویس‌های دانشی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات مرتبط با هوش تجاری در حوزه وزارت نیرو می‌باشد.

خدمات قابل ارائه این مجموعه به ناوگان نیروگاه‌های کشور شامل: ارائه گزارش از وضعیت ناوگان و نیروگاه‌های کشور و گزارش عملکرد واحدها به مدیریت نیروگاه، تیم‌های ستادی و ارائه تحلیل‌های اقتصادی و داشبوردهای مدیریتی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و ایجاد شبکه متخصصان و ارائه انواع سرویس‌های مورد نیاز در بهره‌برداری از نیروگاه‌هاست.

همچنین در این سامانه ضمن عیب‌یابی و پایش آنلاین وضعیت نیروگاه، راهکارهایی برای رفع عیوب و جلوگیری از خرابی در واحدهای مدل V94.2  و مدل جنرال الکتریک F9  نیز ارائه می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: