اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 12 October 2019
معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه خبرداد:
معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار مسافر روزانه از مرز خسروی تردد می کنند و در جهت رفاه و امنیت بیشتر مسافرین با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین عراقی از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر می توانند از این مرز عبور کنند.

تردد روزانه ۲۵ هزار زائر ایرانی در مرز خسرویبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، امین حیدریان معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه و نماینده سازمان ستاد اربعین مرز خسروی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصرپرس در خصوص امنیت و تردد زائرین به کشور عراق با بیان اینکه پایانه مرزی خسروی یکی از قدیمی ترین پایانه های مرزی ایران با قدمت صد ساله است که بعد از سقوط صدام تنها مرزی رسمی ایران و عراق بوده است، گفت: این پایانه از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار خریداری و در نزدیک ترین نقطه کشور عراق کلنگ آن به زمین زده شد که در سال ۸۱ به بهره برداری رسید.

حیدریان در ادامه افزود: پایانه مرزی خسروی در حال حاضر بزرگ‌ترین پایانه ایران است که با ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا با دو سالن مجهز در حال فعالیت می باشد.

وی ادامه داد: با بازگشایی مرز چذابه و مهران و برخی مشکلات از سال ۹۲ این مرز به طور موقت بسته شد اما با پیگیری های صورت گرفته برای اولین بار امسال این مرز برای تردد زائرین اربعین  و کمک به مرز شلمچه و مهران بازگشایی شده است.

تردد روزانه ۲۵ هزار زائر ایرانی در مرز خسروی

معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه در ادامه گفت:  در حال حاضر ۲۵ هزار مسافر روزانه  از مرز خسروی تردد می کنند و در جهت رفاه و امنیت بیشتر مسافرین با رایزنی های صورت گرفته  با مسئولین عراقی از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر می توانند از این مرز عبور کنند.

وی ادامه داد: تمام امکانات رفاهی در مرز خسروی جانمایی شده و در جهت عدم تداخل ورود و خروج کالا و مسافر در ضلع شرقی پایانه خسروی زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در جهت ترانزیت کالا در نظر گرفته شده است.

حیدریان در ادامه با اشاره به جانمایی ۵۲ هزار  وسیله تقلبه در قصرشیرین ، گفت: در نقطه صفر مرزی نیز ۱۰ هکتار برای پارکینگ اتوبوس ها تهیه شده و خوشبختانه تا کنون هیچ مشکل حادی برای جابجایی مسافران به وجود نیامده است.

تردد روزانه ۲۵ هزار زائر ایرانی در مرز خسروی

وی با بیان اینکه پایانه مرزی خسروی امکانات لازم برای جابجایی صد هزار مسافر را دارد ، گفت: بخاطر امنیت و رفاه حال زائرین گرامی روزانه ۲۵ هزار مسافر جابجا می شود و با هماهنگی های صورت گرفته تا قبل از تاریکی هوا همه مسافران از شهر بعقوبه عراق خارج شده و به بغداد و کربلا انتقال داده می شوند.

معاون توسعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه مردم همواره همکاری لازم را با مقامات عراقی داشته باشند، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همه همکاران ۲۵۰ اتوبوس در شهر مرزی عراق در روبروی مرز خسروی برای انتقال مسافرین دیده شده و مردم هیچ گونه نگرانی برای جابجایی نداشته باشند، علاوه بر آن نیز با رعایت قوانین کشور مقابل و در کمال خونسردی نسبت به عبور و مرور در کشور عراق اقدام نمایند.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: