اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 12 October 2019
سرکنسول ایران در بصره با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌ها، متناسب با جمعیت نیست، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان عراقی، برنامه ریزی خوبی در زمینه بهداشت، تغذیه، اسکان و ... شده است.

 امنیت در مسیرهای منتهی به نجف اشرف و کربلا

به گزارش عصرپرس به نقل ازسایت پلیس ، احمد سیاهپوشان در جلسه مرزی با مسئولان استان خوزستان، اظهارداشت: به دلیل افزایش جمعیت، ظرفیت‌هایی که در کشور عراق پیش بینی شده بود، جوابگو نبوده است اما در این خصوص از تلاش‌های خستگی ناپذیر مسئولان این استان تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه کمک‌های مسئولان هنوز جوابگوی حل مشکلات زائران نیست، تصریح کرد: باید تلاش کنیم اربعین امسال را همانند سال‌های گذشته به بهترین وضع پشت سر بگذاریم.

سرکنسول ایران در بصره با اشاره به اینکه در سال گذشته در چنین روزی حدود 30 هزار زائر از مرز خروج کردند، گفت: از روز گذشته تاکنون بیش از 220 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند که این نشان از عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: مسیرهای منتهی به نجف اشرف و کربلا امن است و خدمات رسانی به زائران و اقدامات امنیتی و انتظامی در حال انجام است.

سرکنسول ایران در بصره با بیان اینکه روز گذشته تا کنون به دلیل ضعف در زیر ساخت ها و ظرفیت های موجود در کشور عراق شرایط سختی پشت سر گذاشته ایم، گفت: در حال حاضر ظرفیت‌ها، متناسب با جمعیت نیست و با مسئولان عراقی برنامه ریزی خوبی در زمینه بهداشت، تغذیه، اسکان و ... انجام داده‌ایم.

سیاهپوشان با بیان اینکه در مرز عراق با کمبود شدید آب مواجه هستیم، از مسئولان خوزستان و استان های معین خواست کمافی‌سابق پای کار بیایند تا این مشکل را بر طرف کنیم.

سرکنسول ایران در بصره گفت: هرچه به اربعین نزدیک‌تر می شویم ازدحام جمعیت نیز افزایش می یابد که می طلبد مسئولان استان خوزستان در خصوص اعزام خودرو به آن سوی مرز تلاش بیشتری کنند تا زوار به حول قوه الهی و با آرامش و بدون دغدغه عازم کربلا شوند.*

 دستگاه های دولتی در مراسم اربعین حسینی(ع) همراه نیروی انتظامی باشند

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: به دلیل جمعیت زیاد زائران حین بازگشت از مراسم اربعین حسینی (ع) و کنترل آنها، لازم است که علاوه بر نیروی انتظامی دیگر دستگاه های دولتی نیز وارد میدان شوند.

 سردار حسن کرمی در تشریح اقدامات یگان ویژه همزمان با اربعین حسینی (ع)، انتظام بخشی و امنیت زائران را دو وظیفه سنگین این یگان در ایام اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: یگان ویژه موظف است با انتظام بخشی زائران، جمعیت را از پایانه های مرزی تا گیت های خروجی برای جلوگیری از ازدحام مدیریت و هدایت کند.

وی همچنین به تامین امنیت زائران و پیش بینی سه لایه امنیتی در ایام اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و افزود: روزانه در مرزهای چذابه، شلمچه، خسروی و مهران تردد با حجم بالایی انجام می شود بر همین اساس یگان های واکنش سریع در این مرزها برای تامین امنیت لازم زائران مستقر شده اند و بحمداله تاکنون هیچ گونه مشکل خاصی از جمله ناامنی مشاهده و گزارش نشده است.

فرمانده یگان های ویژه ناجا تصریح کرد: علی رغم تردد روزانه 240 هزار زائر از مرزها، خوشبختانه همکاری زائران با نیروی های پلیس بسیار بالاست و در ایستگاه های پنج گانه کمتر با مشکل رو به رو می شویم همچنین در این راستا جا دارد که از مسئولان عراقی برای همکاری مطلوب با نیروهای ما تقدیر شود.

سردار کرمی به راه اندازی قرارگاه های فرهنگی به نام 5 تن آل عبا اشاره کرد و گفت: این قرارگاه های فرهنگی در چهار پایانه مرزی از اول صفر راه اندازی شده و تا اربعین فعال است و به زائران خدمات فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ... ارائه می دهد

وی همچنین خواستار شد: به دلیل جمعیت بسیار زیاد زائران حین بازگشت از مراسم اربعین حسینی (ع) و کنترل آنها، لازم است که علاوه بر نیروی انتظامی دیگر دستگاه های دولتی نیز همراه ما باشند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم اربعین حسینی (ع) به کار می گیریم بنابراین لازم است که در پایانه های مرزی اقلام خوراکی از جمله آب تامین شود و مردم نیز بیش از گذشته با ما همکاری لازم را داشته باشند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: