اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 09 October 2019
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزیر بهداشت در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت : 90 درصد تجهیزات پزشکی کشور در داخل کشور تولید می شود.

90 درصد تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی امروز در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه با وجود تحریم هایی که کشور به آن مبتلا شده است، در حوزه تجهیزات پزشکی به رشد خوبی رسیده ایم، گفت : 90 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز به همت جوانان ایرانی در داخل کشور تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بهترین لوازم ارتوپدی تولید داخل داریم که نیاز معاونت درمان را از همان ها تامین می کنیم، افزود : هم اکنون دستگاه دیالیز تولید شده جوانان ایرانی در مسیر تولید انبوه است.

معاون درمان وزارت بهداشت از تولید دستگاه رادیو تراپی در کشور خبر داد و گفت : این دستگاه پیش خرید شده است.

قاسم جان بابایی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت 60  درصد اسناد پزشکی تا پایان هرماه خبر داد و گفت : با این تفاهم نامه نیمه دوم سال برای حوزه سلامت از نیمه اول در بخش اعتبارات بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه نوآوری در پزشکی و وارد کردن دانش جدید با افزایش ظرفیت های بین رشته ای ایجاد می شود بر مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های صنعتی برای ایجاد دروس بین رشته ای تاکید کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: