اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 08 October 2019
رحمانی تاکید کرد :
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان امسال جزو محورهای هفتگانه فعالیت های وزارت صمت است.

وزارت صمت از صنایع دانش بنیان حمایت ویژه می کند

به گزارش عصرپرس، رضا رحمانی افزود: این صندوق، همچنین به طور غیر مستقیم در سایر محورهای برنامه ای وزارت صمت تاثیر گذار است؛ چرا که در بخش ساخت داخل می تواند صنایع پیشرفته را مورد حمایت قرار دهد، در حوزه معادن و حضور شرکت های دانش بنیان در این بخش و یا در حوزه بازار که نیازمند تحول از مسیر حضور شرکت های استارت آپی و دانش بنیان است می تواند موثر عمل کند.

وی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری امروز کشور از حیث اقتصادی، رفاه، معیشت مردم، و اشتغال جوانان نیازمند توجه به دانش و دانش افزایی است.

رحمانی خاطرنشان کرد: تغییر نام صندوق حامل پیامی است که باید ماموریت های این صندوق مورد بازبینی قرار بگیرد و از تمامی ظرفیت‌های ساختاری موجود برای توسعه کارها و تسهیل امور در صنایع پیشرفته استفاده بهینه تری شود.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حوزه دانش و توسعه صنایع دانش محور اهمیت ویژه ای قائل است و عملکرد خوب صندوق در این حوزه می تواند به توسعه صنایع پیشرفته و فناورانه در کشور کمک شایان توجهی بنماید؛ همچنین این مهم در حوزه معادن نیز دارای اهمیت است و در این بخش می تواند به تداوم برنامه ها و توسعه امور بینجامد.

وزیر صمت تصریح کرد: در حوزه دانش این وزارتخانه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اساتید و دانشجویان نخبه ارتباط بسیار خوبی برقرار نموده است و امروز در قالب طرح تاپ برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه را با رویکردی جدید دنبال می کند .

رحمانی ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی دقیقی از روند خدمات و تنوع ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت به مردم عزیز کشورمان انجام شود، چرا که با اطلاع و حمایت های آنها می توانیم در پیشبرد برنامه های خود از جمله در حوزه ساخت داخل و حمایت از تولیدات داخلی موفق تر از پیش عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط رودرو و درک مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی از نزدیک توسط مدیران بخش‌های مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از بهترین بازخوردهایی که بنده در این وزارتخانه از صنایع مختلف دریافت کردم، حضور مستقیم در محل‌ واحدهای صنعتی در سطح شهرستان ها و بررسی دقیق مسائل آنها و تصمیم‌گیری در محل واحد ها بوده است؛ این اتفاق باعث تقویت روحیه در وجود همه صنعتگران، معدنکاران و سرمایه‌گذاران ما در بخش‌های مختلف می‌شود.

رحمانی افزود: معوقات 2.7 درصدی دریافتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، آمار قابل قبولی است باز با این حال باید در این خصوص دقت بیشتری صورت گیرد و پیگیری لازم جهت رساندن این رقم به حداقل ممکن انجام شود.

رحمانی تصریح کرد: قدرمسلم در محیط سالم، صنعت رشد می‌کند و محیط ناسالم ضد رونق تولید است؛ مردم با اعتماد به عملکرد دست اندرکاران و با احساس وجود فضای سالم همراه تر هستند.

وزیر صمت تاکید کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته باید با شناخت اولویت ها و برنامه ریزی روی آنها صنایعی را مورد حمایت قرار دهد که امروز به طور مشخص در کشور ما دارای اهمیت ویژه ای به لحاظ تامین و توسعه فناوری هستند؛ پوشاک و بالاخص لوازم خانگی از جمله همین صنایع هستند که توجیه برای حمایت از آن وجود دارد و باید برای خودکفایی در این بخش تمامی حمایت های لازم عملیاتی شوند.

به گزارش شاتا، گفتنی است نقی پور رئیس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این بازدید گزارشی از روند خدمات و عملکرد این صندوق به رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: