اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 07 October 2019
در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و گسترش شبکه سراسری راه‌آهن به مناطق محروم، صبح امروز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند- قائن به طول ۳۲ کیلومتر آغاز شد.

عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند آغاز شد

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند- قائن خبر داد و گفت:‌ این مسیر ریلی در راستای توسعه کریدور ریلی شرق کشور و گسترش شبکه سراسری راه‌آهن به مناطق محروم احداث می‌شود.

وی افزود: اشتغالزایی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان خراسان رضوی، برخورداری صنایع و معادن مهم منطقه از حمل و نقل ریلی از دیگر مزایای احداث این مسیر ریلی محسوب می‌شود.

خادمی راه‌آهن بیرجند- قائن را بخشی از کریدور ریلی شرق کشور معرفی کرد و اظهار داشت: راه‌آهن بیرجند بخشی از طرح عظیم راه‌آهن زاهدان- زابل- بیرجند- مشهد محسوب می‌شود که بندر مهم و حیاتی چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از طریق مرزهای میلک، شمتیغ و دوغارون به کشور افغانستان و از طریق مرز سرخس به کشور ترکمنستان و در ادامه به آسیای میانه و قفقاز متصل می‌کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: به منظور ساخت این مسیر ریلی به طول ۳۲ کیلومتر، میزان یک میلیون و ۸۷۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۶۳۱ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۰۵ تن آرماتوربندی، ۴۴ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۶۷ هزار متر مربع قالب بندی صورت می‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: