اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 07 October 2019
مسئول کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی:
رییس اورژانس کشور ضمن اعلام اعزام ۱۷هزار نیروی اورژانس به مرزها جهت ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی، همچنین از برپایی چهار بیمارستان برای مبارزه با حوادث بیوتروریسم در مرزهای شرقی کشور خبر داد.

استقرار چهار بیمارستان ویژه حوادث بیوتروریسم در مرزهای غربی

به گزارش عصرپرس، دکتر پیرحسین کولیوند،رییس سازمان اورژانس کشور و مسئول کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در مراسم بدرقه کاروان تدبیر و امید به مرزهای غربی کشور، اظهار داشت: از سال گذشته که خدمات اربعین به اتمام رسید، جلساتی برای بررسی نقاط قوت و ضعف برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شد. ما کارمان از مرزهای شرقی کشور که میزبان زائران کشورهای همسایه است آغاز کردیم و تمام محورهای مواصلاتی کشور از شرق تا غرب تحت پوشش خدمات سلامت و فوریت های پزشکی است.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: ١٧هزار نیروی ماهر اورژانس بدون وقفه در این مدت در مرزهای کشور خدمت رسانی می‌کنند؛ ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از امدادگران نیز به عراق اعزام می‌شوند. همچنین متخصصان مبارزه با بیماری‌ها، پزشکان و... نیز به طوری جدی بر مسایل بهداشتی نظارت خواهند داشت.

کولیوند با اشاره به استقرار چهار بیمارستان ویژه جهت حوادث بیوتروریسم در مرزها و با همراهی و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: هشت بیمارستان صحرایی نیز در مرزها برپا شده است. همچنین گروه‌های بهداشتی در مرزهای کشور مستقر می‌شوند تا شرایط سلامت زائران را هنگام ورود و خروج ارز مرزها مورد بررسی قرار دهند.

کولیوند با بیان اینکه بالگردهای سازمان اورژانس برای پوشش خدمات، در مرزهای غربی کشور مستقر هستند، افزود: ظرفیت و امکانات و نیروی پزشکی و پرستاری بیمارستانهای شهرهای مرزی در غرب کشور تقویت شده و وزیر بهداشت نیز به ما تاکید کرده  است که با همه توان به زائران خدمت رسانی کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه توصیه اکید وزیر بهداشت این بوده است که با تمام توان به زائران خدمت‌رسانی شود، افزود: ما با تمام وجود خدمات خود را ارائه می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر نیز در این مسیر در کنار وزارت بهداشت حضور دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: