اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 07 October 2019
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو؛
هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی، طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند افتتاح شد

به‌گزارش عصرپرس به نقل از وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای پروژه آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تامین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت.

حسین امامی افزود: این پروژه در مجموع شامل دو مخزن 5000 مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال با لوله چدن 600 میلی‌متری، هفت حلقه چاه، 10 کیلومتر خطوط جمع آوری چاه‌ها و 10 کیلومتر شبکه انتقال برق است.

وی اعتبار این طرح را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دو دستگاه پمپ با دبی 180 لیتر در ثانیه نصب شده که آب چاه‌های محمدشهر را به مخزن 3 هزار متر مکعبی تصفیه‌خانه بیرجند انتقال خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ادامه پروژه آبرسانی به بیرجند، طرح آبرسانی از مختاران به بیرجند به طول 55 کیلومتر اجرا خواهد شد و در میان مدت آب شرب شهر بیرجند را برای جمعیت حدود 250 هزار نفر در افق 1410 به صورت پایدار تامین خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: