اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 07 October 2019
معاون اول رییس جمهور تأکید کرد:
معاون اول رییس جمهور گفت: امروز ایران به کارگاه اجرای طرح های بزرگ خدماتی و عمرانی تبدیل شده و هر هفته در سراسر کشور در بخش های مختلف طرحی برای رفاه و توسعه به بهره برداری می رسد.

ایران به کارگاه اجرای طرح های بزرگ تبدیل شده است

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بهره برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اشاره به تلاش آمریکایی ها در فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه گفت: تصور آمریکایی ها این بود که اقتصاد کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فشارها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می کنیم که طرح آمریکایی ها با همت مردم عزیز سراسر کشور و پیگیری مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است.

جهانگیری ادامه داد: در همه بخش ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح های خوبی در کشور به بهره برداری می رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده گفت: کارشناسان در سال های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می دادند اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سالها دچار خاموشی و یا کم آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.

جهانگیری با بیان این که ایران می تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد اظهار داشت: ما با صادرات برق نه تنها دغدغه مردم کشورهای همسایه را برطرف کرده ایم توانسته ایم ارز حاصل از فروش برق را به کشور بیاوریم.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که یکی از ظلم های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است گفت: متأسفانه با سیاه نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید تنها در حوزه آب های مرزی 8 میلیارد دلار معادل 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد و طرح هایی به بهره برداری رسید که در سال های قبل انجام آن تصوری واهی تلقی می شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به خاطره ای از پخش فیلمی از آبرسانی به یکی از روستاها در یکی از جلسات شورای عالی آب و تأثر حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال 95 نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون ها نفر از روستاییان کشور از ‌آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

جهانگیری به افتتاح طرح آبرسانی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی توجه بود، خوشبختانه این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام های بلندتری برداریم.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که طرح های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه ریزی کرد.

جهانگیری با بیان این که باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستاها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.

اردکانیان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب در 40 سال گذشته گفت: شاخص های کشور در این حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شده به طوری که تعداد تصفیه خانه های کشور از عدد 4 در ابتدای انقلاب به 228 رسیده است.

وزیر نیرو با بیان این که هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می شود گفت: تا پایان دولت دوازدهم 10 میلیون نفر از روستاییان و عشایر کشور از نعمت آب سالم برخوردار می شوند و تنها در استان خراسان جنوبی 1360 پروژه برق، آب و فاضلاب به بهره برداری خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: