اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 07 October 2019
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه روستاییان و عشایر ذخایر ارزشمند کشور هستند گفت: یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب ، خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است.

خدمات‌رسانی به روستاییان از نقاط درخشان کارنامه نظام است

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در جمع خبرنگاران با تأکید بر این که استان خراسان جنوبی یکی از راهبردی ترین استان های کشور است گفت: هدف از این سفر بررسی مسایل و مشکلات استان و تصمیم گیری برای حل تنگناها در دیدار با مسئولان استان است.

جهانگیری با اشاره به همجواری و مرز مشترک استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: وجود بیش از 400 کیلومتر مرز مشترک فرصت خوبی را برای توسعه استان فراهم آورده است. روابط ما با افغانستان روابط خوب و مطلوبی است و می توانیم در حوزه های اقتصادی نیز مناسبات را بیش از پیش افزایش دهیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استان های همجوار کشور افغانستان به ویژه استان خراسان جنوبی می توانند نقش بسزایی در گسترش روابط و مناسبات دو کشور بویژه در حوزه تجاری و اقتصادی ایفا کنند.

جهانگیری به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی و قرار داشتن در مسیر توسعه ریلی جنوب به شمال و شرق به غرب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین کریدورهای بزرگ تجاری و حمل و نقل منطقه مسیر ریلی چابهار به مشهد است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه استان باشد و همچنین زمینه را برای حمل و نقل کالا از کشورهای شمالی ایران به آبهای آزاد و چابهار فراهم کند.

معاون اول رییس جمهور به روند پیشرفت در ساخت و تکمیل خط ریلی چابهار تا زاهدان اشاره کرد و گفت:‌ قطعات دیگر این مسیر از زابل تا بیرجند و بیرجند تا مشهد در حال مطالعه و اجراست.

جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در بیرجند اظهار داشت: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور هستند و نقش بسزایی در فرهنگ و تمدن ایران دارند و از جایگاه ممتازی در خودکفایی و تأمین امنیت غذایی ایران برخوردارند.

معاون اول رییس جمهور گفت: امسال تصمیم گرفته شد که به جای برگزاری همایش روستا و عشایر در تهران این مراسم در بیرجند برگزار شود و به فضل الهی گام های اساسی برای توسعه و پیشرفت روستاهای کشور برداشته خواهد شد.

جهانگیری یکی از مهمترین سیاست های جمهوری اسلامی که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت را تشکیل جهاد سازندگی دانست و گفت: هدف از ایجاد جهاد سازندگی عمران و توسعه روستاها و مناطق محروم بود و امروز پس از گذشت چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی کارنامه ما در این زمینه درخشان است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در ایجاد زیرساخت ها نظیر جاده آسفالته، گازرسانی، بهداشت، آموزش و پرورش و حتی اشتغال کارهای بزرگی در مناطق محروم و روستاها انجام شده و این روند ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است در این سفر وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و نیز رییس کمیته امداد امام، رییس بنیاد مسکن و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: