اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت:‌ در زمینه حرکت به سمت شهرهای هوشمند تفاهماتی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت و در این زمینه تصمیم گرفتیم کارگروه تخصصی داشته باشیم تا از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

رادارهای هواشناسی ایران‌ساخت می‌شود

به گزاش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، سورنا ستاری در مراسم امضا تفاهمنامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: زیست بوم چیزی جز همدلی نیست و اقتصاد دانش ‌بنیان زیست بوم مهمی است

وی وزیر راه و شهرسازی را حامی و پشتیبان فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان خطاب کرد و گفت: سازمان هواشناسی به دنبال استفاده از توان داخلی است و این اقدام باعث توسعه اشتغال در داخل کشور و جلوگیری از خروج جوانان نخبه در حوزه اپ نویسی می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به تفاهم با وزارت راه و شهرسازی در مورد شهرهای هوشمند و توسعه پارک علم و فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: اقدام شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی برصدور مصوبه استقرار شرکت‌های دانش بنیان در داخل شهرها اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم به رشد و پویایی اقتصاد کمک کند.

ستاری با بیان اینکه «قرارداد ما با سازمان هواشناسی آغاز شده و ۹ سرفصل دارد» گفت: پیچیده‌ترین آنها در حوزه ساخت رادارهای هواشناسی است که تاکنون از خارج خریداری می‌شد اما زین پس توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

ستاری یادآور شد: یکی از بخش‌های تفاهم‌نامه با هواشناسی در حوزه سیل و بلایای طبیعی از دیگر بندهای تفاهم‌نامه است همچنین الکترونیکی کردن بارنامه‌ها مباحث جدی است که با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دنبال می‌کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: