اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نتایج گزارش بررسی حادثه قطار زاهدان-تهران حاکی است که این اقدام تروریستی نبوده و پیچ‌ها باز شده بود، گفت:حفاظت از خطوط را تشدید کرده‌ایم تا برای مردم هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

حفاظت از خطوط ریلی تشدید شده و جای نگرانی نیست

به گزارش عصرپرس، محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضا تفاهمنامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل، اظهار داشت: یکی از ادقدامات وزارت راه و شهرسازی حفاظت از زیرساخت‌های حمل‌ونقل است. اما با سانحه ریلی برای قطار زاهدان-تهران، نمی‌توان نظام حمل‌‌ونقل را مقصر بروز این حادثه دانست و امیدواریم دیگر شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

وی افزود: اتفاقی که در آن مسیر افتاد، نادر است و دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری علت وقوع این اتفاق هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن تصریح کرد: نتایج گزارش حاکی است که این اقدام تروریستی نبوده و در دامنه تحقیقات مشخص شد که پیچ‌های ریل باز شده بود. در همین راستا چرایی و انگیزه این اقدام از سوی استانداری سیستان و بلوچستان و وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی قرار دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: حفاظت از خطوط را تشدید کرده‌ایم تا برای مردم هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر زوار اربعین حسینی نیز گفت: وضعیت ناآرامی در عراق یک اقدام خاصی بود که با مدیریت دولت عراق ختم به خیر شده است. همچنین بر اساس اخبار واصله از عراق دیگر هیچگونه نا آرامی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: روز گذشته ۳۳ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند و به غیر از هشت هزار اتوبوس در نظر گرفته شده برای ایام اربعین ، روزانه ۵۵ قطار  به همدان. کرماشناه و خرمشهر برای جابه‌جایی ۴۷۵ هزار نفر اعزام می‌شوند. در بخش هوایی نیز بیش از ۶۰۰ مجوز پرواز برای ایرلاین‌ها صادر شده است.

اسلامی در پایان بیان داشت: پیش‌بینی بر اساس  مفروضات ستاد اربعین انجام گرفته و امیدوارم مردم سفر امن و ایمنی داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: