اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
در نطق میان دستور مطرح شد؛
نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب مجلس گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه در دومین سالگرد این بلایای طبیعی ارائه کرد.

گزارش تجری از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش عصرپرس، فرهاد تجری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان از دستور خود گفت: برخورد لازم می دانم در دومین سالگرد زلزله کرمانشاه از زحمات و تلاش های مسئولین نظام، روسای قوای سه گانه ، مسئولین نظامی، مسئولین دولتی به ویژه دولتمردان و ریاست جمهوری که مصوبات خوبی را برای این حوزه داشته اند، تشکر کنم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلان غرب در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد از سخاوت مردم عزیز ایران که با حمایت های خود به یاری مردم زلزله زده شتافتند، سپاسگزاری می کنم و دست تک تک مردم و خدمتگذاران را می بوسیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس بیان داشت: جا دارد هفته نیروی انتظامی را به ماموران جان برکف نیروی انتظامی تبریک بگویم و از همین تریبون از دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست می کنم نسبت به تامین حقوق کافی این عزیزان، نیروهای مسلح و امنیتی تدبیر لازم را بیندیشند تا بتوانیم در جهت رفاه و معیشت این عزیزان قدم برداریم.

این نماینده مجلس افزود: از ریاست قوه قضاییه، حضرت آیت الله رئیسی به جهت اقدامات و تدابیر هوشمندانه و خوب مدیریتی ایشان و بازسازی روحیه مبارزه با فساد در این قوه تشکر ویژه دارم.

وی در ادامه نطق میان دستور خود تذکراتی خطاب به برخی وزرا داشت و گفت: با وجود برگزاری جلسات متعددی وزیر نیرو با مجمع نمایندگان استان تاکنون در حوزه مناطق مرزی و زلزله زده گفتار درمانی شده است، تمام این نشست ها با موضوعات آب، خصوصا طرح گرمسیری با میلیاردها دلار و تومان از صندوق توسعه ملی بوده اما خیلی از مناطق خوب و حاصلخیز در این طرح از قلم افتاده و با وجود تذکرات موثر کارشناسی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شاهد افتتاح نمادین طرح گرمسیری توسط رئیس جمهور بوده ایم، گفت: آن زمان هم گفتم وزارت نیرو دنبال این بود که به شکلی خدمات دیگران را به نوعی به نام خود مصادره کند؛ به دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گفته ام که میلیاردها تومان در شبکه های پایین دست و شبکه های فرعی زمین، توسط مردم و دولت سرمایه گذاری شده اما به دلیل عدم تدبیر و ناتوانی مدیریت، عدم تخصیص آب و به جریان افتاد آب در زمین ها، همه در حال پوسیدگی و از بین رفتن است، اگر به این موضع رسیدگی نشود خسارت های غیرقابل جبران به مردم مرزنشین و دولت وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه آب روستایی مشکلاتی داریم با وجوداینکه بعد از زلزله  خدمات خوبی برای تامین آب شرب شهری و روستایی انجام شد اما به مرور زمان به جهت از بین رفتن زیرساخت ها مشکلات عدیده ای ایجاد شد که انتظار می رود مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

تجری درادامه نطق میان دستور خود در تذکری به وزارت بهداشت و درمان گفت: با وجود  خدماتی که در زمان زلزله ارائه شد متاسفانه در بیمارستان گیلان غرب به دلیل سوء مدیریت شاهد از بین رفتن همشهریان هستیم که انتظار است وزیر و وزارتخانه بهداشت و درمان به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب، اظهار داشت: ضمن تشکر از وزیر نفت، برای موافقت با گاز کشی به مناطق زلزله زده، خواهان تسریع در این روند هستیم، با وجود عنایت وزیر شرکت گاز استان و شرکت ملی گاز اقدام جدی با به عمل نیاروده اند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نزدیک به دومین سالگرد زلزله سرپل ذهاب هستیم ضمن تشکر از همه مسئولان لازم به تذکر است که اگر عنایت و توجه دولت مبنی بر امهال یکساله تسهیلات نباشد مردم دچار مشکل خواهند شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: