اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
مرادی در نطق میان دستور:
نماینده مردم بندرعباس در مجلس معتقد است در شرایط سخت اقتصادی، مسئولان می‌توانستند با کاهش تشریفات زائد، از فشارها بکاهند همانطور که مردم این وضعیت را به خاطر دلشاد نکردن دشمن، تحمل کرده‌اند.

سوءمدیریت در کشور ناشی از تحریم‌ها نیست

به گزارش عصرپرس، احمد مرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با تشکر از عزم و اراده ریاست قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: حرکت اخیر ایشان بارقه ای از امید را در دل مردم انقلابی کشور روشن ساخت و سفر اخیر ایشان به بندرعباس و صدور دستورات قاطع برای احقاق حقوق مردم جای سپاس و قدردانی دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه های آخر عمر این مجلس هستیم، عنوان کرد: کارنامه مجلس در دست مردم است و این ملت بهترین ارزیاب در عملکرد یکایک ما نمایندگان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به بهانه برجام سخت ترین شرایط اقتصادی را تحمل کرده و به خاطر دلشاد نکردن دشمن، خم به ابرو نیاوردند، ابراز داشت: آیا سوءمدیریت در کشور را می توان ناشی از تحریم ها دانست؟ در این شرایط سخت مسئولان باید از تشریفات زائد و بی رویه خودداری می کردند و در این برهه از زمان تمام اقشار در جامعه دغدغه و مشکلاتی دارند و اگر به یک مورد آن اشاره شود، می توان به بازنشستگان اشاره کرد؛ کسانی که جوانی خود را پای خدمات ارزشمند برای نسل حاضر و آینده قرار دادند پس چرا دولت تاکنون اراده ای برای حل مشکلات این افراد در زمینه حقوق و مزایا و درمان از خود نشان نداده است.

مرادی در ادامه با تأکید بر اینکه ما نمایندگان مجلس باید صدای رسای این قشر زحمتکش باشیم، عنوان کرد: وقتی اقشار مختلف چنین وضعیت معیشتی را تحمل می کنند چه معنایی دارد که مناطق آزاد ما در آزار رساندن به مردم و ایجاد نارضایتی از یکدیگر سبقت بگیرند؛ در استان هرمزگان مصداق بارز اذیت کردن مردم را شاهد هستیم که دولت در انتصابات فامیل بازی می کند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: دادخواهی از مردم زجرکشیده برای دولت چه جایگاهی دارد. اینجانب افتخارم بر این است که طی این مدت در کنار مردم عزیزم ایستاده ام و با عهدی که با آنها بسته ام، ثابت قدم هستم و امروز از اینکه لبخند در چهره های سوخته کارگران آلومینویم المهدی می بینم خرسندم و قلبم آرام از این است که صیادان در مقابل هجمه های بیرحمانه های کشتی های غول پیکر خارجی، حمایت نیروهایی همچون سپاه پاسداران و دستگاه قضایی را در خود می بینند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دیگر برخی مدیران صنایع و پالایشگاه ها نمی توانند به راحتی گذشته و به طور بی رویه و فله ای، نیروهای مورد نیاز خود را از خارج استان تأمین کنند، اظهار داشت: وقتی می بینم با کمک شوراها و دهیاران توانسته ام پروژه هایی را در زمینه ورزشی، راه، مخابرات و طرح های هادی، نوسازی و تجهیز مدارس و آب و برق را سرعت بخشیم و موفق شده ایم سکونت در روستاها را تثبیت کنیم.

مرادی اکنون مطمئن شده ام که مردم هرمزگان، مطالبه گر از گذشته شده اند و به فضل الهی در آینده نه چندان دور، به حقوق کامل خود در حوزه اشتغال، بهداشت و درمان، توسعه مدارس و احراز مدیریت ها در سطح ملی خواهند رسید و امروز آثار مطالبه گری در هرمزگان بیدار کاملا مشهود است.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه صداوسیما را به تصویرکشیدن بی عدالتی ها در کشور توصیه می کنم، خاطرنشان کرد: این رسانه باید نگاهی به درون خود داشته باشد و ببیند چگونه 14 هزار کارمند حق الزحمه ای، صادقانه و دلسوزانه مشغول خدمت بوده و صبورانه در انتظار تبدیل وضعیت هستند و به ازای هر 50 هزار تومان حق الزحمه، یک روز بیمه محاسبه می شود که به خاطر دستمزد پایین، حقوق یک روز آنها به 10 روز بیمه هم نمی رسد.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: به فکر راه های استان باشید و با تخصیص قیر از تعطیلی پروژه ها جلوگیری کنید همچنین وزارت بهداشت باید به داد بیمارستان هرمزگان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی این استان برسد.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشکلات نیروهای حق التدریسی استان هرمزگان را حل کند که این نیروها سال ها است که منتظر چنین فرصتی بوده اند و همچنین توجه به معیشت معلمان و توسعه مدارس استان مورد تأکید است و همچنین به رئیس جمهور اعلام می کنم به وعده های خود در سفرهای استانی عمل کرده و تخم بی اعتمادی را در دل مردم نکارند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: