اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 05 October 2019
وزیر بهداشت در گفتگو با رادیو اربعین:
وزیر بهداشت گفت: از مدت ها قبل برای تکریم و ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی، برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم به گونه ای که 11 محرم ماه، تفاهم نامه ای با دولت عراق با موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی منعقد شد.

استقرار 4 بیمارستان صحرایی 52 تختخوابی در 4 مرز خروجی غرب کشور

به گزارش عصرپرس، دکتر سعید نمکی در گفتگو با رادیو اربعین اظهار داشت: اخیرا نشستی با سفرای کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان در مورد ورودی زائران افغانستانی و پاکستانی به ویژه در مرز میرجاوه به ایران مذاکراتی داشتیم و بر اساس برآوردها حدود 90 هزار زائر اربعین از این دو کشور و از طریق ایران به عراق سفر می کنند.

وی با اشاره به استقرار 4 بیمارستان برای مقابله با بحران هایی مانند بیوتروریسم در مرزهای خسروی، چذابه، شلمچه و مهران، گفت: در 4 مرز خروجی غرب کشور 4 بیمارستان صحرایی 52 تختخوابی و چندین کلینیک سیار مستقر می شوند.

وزیر بهداشت یادآور شد: در کل مسیر زائران تا مرزهای غربی کشور، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس با فواصل 15 و 30 کیلومتری مستقر می شوند و حدود 1100 دستگاه آمبولانس برای مرزهای خروجی زائران اربعین به عراق در نظر گرفته ایم.

نمکی از استقرار دو فروند بالگرد اورژانس هوایی در هر کدام از مرزهای غربی کشور برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان خبر داد و گفت: دو بیمارستان هوایی برای پوشش خدمات با تمامی امکانات مورد نیاز از جمله تخت تدارک دیده ایم و 4 پایگاه بهداشتی و درمانی نیز در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین وجود دارد که پزشکان ایرانی نیز در این مجموعه ها حضور دارند.

وی افزود: 30 دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در کشور عراق مستقر هستند. همچنین یک بیمارستان مجهز در سه راهی کوت توسط خیریه ثارالله با اتاق عمل، سی تی اسکن، آزمایشگاه و سایر امکانات مورد نیاز استقرار یافته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درمانگاهی توسط بسیج جامعه پزشکی در صحن حضرت زهرا(س) در نجف و چندین موکب درمانی نیز در مسیر کربلا و نجف برقرار کرده اند. جمعیت هلال احمر نیز چندین درمانگاه را برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در عراق راه اندازی کرده است.

نمکی با بیان اینکه برای سلامت مواد غذایی و کنترل مکان های اسکان زائران اربعین حسینی، تیم هایی از ایران به عراق اعزام شده اند، گفت: تیم های بهداشت محیط وزارت بهداشت، در ایران نیز کنترل مواد غذایی و مکان های عمومی را کنترل می کنند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، زائران اربعین حسینی با کمترین مشکل و مسائل بهداشتی و درمانی، این سفر را به اتمام برسانند.


نام:
ایمیل:
* نظر: