اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 05 October 2019
با حضور وزیر نیرو انجام شد؛
با حضور وزیر نیرو و ‌به صورت همزمان، مراسم افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پست برق چرام و ورود و خروج خط 132 کیلوولت بهبهان - یاسوج برگزار شد.‌

افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پست برق چرام در کهگیلویه

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، فاز نخست پست برق 132 کیلوولت چرام که عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شده بود، شامل نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 132.33 کیلوولت به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، یک دستگاه فیدر ورودی و چهار دستگاه فیدر خروجی است. فاز نخست این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 130 میلیارد ریال احداث شده است.

برپایه این گزارش، فاز دوم این پست برق نیز که امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، عملیات اجرایی آن آغاز شد، شامل نصب دو دستگاه ترانسفورماتور 132.33 کیلوولت هر کدام به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، دو دستگاه فیدر ورودی و هشت دستگاه فیدر خروجی خواهد بود.

وزیر نیرو در همین مراسم همچنین با کلنگ‌زنی خط 132 کیلوولت بهبهان – یاسوج، عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کرد.

افزایش ظرفیت تامین انرژی برق مورد نیاز شهرستان چرام و مناطق مجاور، افزایش پایداری، بهبود وضعیت ولتاژ منطقه و افزایش تعداد فیدرهای 33 کیلوولت و قابلیت مانور در شبکه توزیع از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

ارزش سرمایه‌گذاری فاز دوم این پست برق 480 میلیارد ریال برآورد می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است، تمامی مراحل طراحی، خدمات مهندسی، تامین تجهیزات و اجرای عملیات این پروژه در فاز نخست توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و در فاز دوم نیز شرکت‌های توانمند داخلی نسبت به تکمیل آن اقدام خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: