اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - 04 October 2019
امامی‌کاشانی:
خطیب جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال پایمال کردن حقوق ملت‌هاست و اربعین پرچم ظلم ستیزی را بالا می‌برد، گفت: دیدیم که خدای متعال در برابر فشار حداکثری، به آمریکایی‌ها ذلت حداکثری داد و آبروی آن ها را به طور حداکثری در دنیا برد. این قدرت خدا و ثمره استقامت است.

تبدیل فشار حداکثری به ذلت حداکثری برای آمریکا

به گزارش عصرپرس، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به مشکلاتی که امروز جامعه با آنان روبه رو است، بیان کرد: امروز جامعه با مشکلات مختلف از جمله مشکل اقتصادی، بیکاری و اشتغال مواجه هست که در برابر این مشکلات همگی عهد داریم و آن حفظ دین و عمل به دین است. مشکل اینجاست که دشمن در همه امور برنامه ریزی می کند تا در عفت دختران و زنان ما و معنویت جوانان و مسائل سیاسی و نظامی ما اثر بگذارد. دشمن اتاق فکر دارد و ما نیز باید اتاق فکر داشته باشیم. او در اتاق فکر می گوید چگونه باید دختران اسلامی را بی بند و بار کرد که آن ها راه گناه را بروند. این کار دشمن است.

وی تاکید کرد: مال را باید در کشور صرف تولید کرد و به اشتغال اهمیت داد. از اشتغال جوانان باید لذت برد نه اینکه به دنبال سود بیشتر باشیم. با امانت و تعهد و درایت باید نیاز کشور را در داخل تولید کنیم. دولت باید به این امر توجه کامل داشته باشد.

امامی کاشانی تاکید کرد: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند اگر آثار و افکار شهدا و پدران و مادران و همسران آن ها در تاریخ ثبت شود، بسیار برای آینده ها درس اخلاق و ایثار به همراه خواهد داشت.

امامی کاشانی در ادامه با تاکید بر اینکه مال حرام، دروغ، مقام پرستی، عیاشی و آبرو بردن در آخرت خود را نشان می دهد، تصریح کرد: این فقط شهدا هستند که حیات واقعی دارند. افرادی که راه شهید را طی کنند و در برابر مشکلات و دشمن مقاومت کنند و نترسند به حیات واقعی دست خواهند یافت. دشمن برای نابودی امت اسلام و کشورهای اسلامی کمر بسته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست و آل سعود دشمن خدا هستند و می خواهند حق مخفی باشد و از بین رود، اظهار کرد: این واقعیت دنیای امروز است و تنها راه نجات، پیمودن راه شهدا و مقاومت در برابر استکبار است. امروز مردم یمن در برابر حاکمان بدبخت سعودی خود را نشان دادند. خداوند آبروی آل سعود و آمریکا و صهیونیست را برد.

وی افزود: آمریکا شعار اعمال فشار حداکثری علیه ایران را سر داد و هم پیمانان آن و سعودی ها در این راه آن را یاری کردند اما دیدیم که خدای متعال در برابر فشار حداکثری به آنان ذلت حداکثری داد و آبروی آن ها را به طور حداکثری در دنیا برد. این قدرت خدا و ثمره استقامت است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: نیروی انتظامی تلاش های زیادی می کنند و زحمت می کشند امیدوارم خداوند متعال به آن ها اجر دهد و قدرت آنان را فزون کنند. ان‌شاءالله افرادی که با قدرت کار می کنند و به شهادت می رسند به اجر جلیل برسند.

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، بیان کرد: اربعین امام حسین (ع) این حقیقت را که باید ارزش ها همواره متبلور باشد را نشان داد. شهادت امام حسین (ع) به گونه ای بود که در بارگاه قدس که جای ملال نیست سر قدسیان را بر زانوی غم گذاشت.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه می بینید دشمن متوجه عراق و اربعین شده و ایجاد مزاحمت می‌کند این است که برای آنان سنگین است که ۲۰ میلیون زائر در این راهپیمایی باشکوه شرکت کرده و یک اجماع جهانی مسلمانان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد پرچم امام حسین(ع) بالا باشد، گفت: پرچم امام حسین (ع) ملت‌ها را بیدار کرده تا در برابر ظلم بایستند. این جمعیتی که به اربعین می روند شعار هیهات مناالذله سر داده و به زیر بار ذلت نرفته و نخواهند رفت.

اربعین واقعه‌ای است که دنیا را به خود متوجه کرده است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: معنای وحی را آنان که دنیا طلب هستند به نفع خو مصادره نکنند و کلام خدا را به نفع آرزوهای خود مصادره نکنند. در تاریخ اسلام این مصادره ها پیداست که خلفای بنی امیه و بنی عباس قرآن کریم را تحریف کردند. معنای امامت و وصایت در حقیقت حفظ وحی هم از نظر علمی و هم از نطر عملی است.

امامی کاشانی در ادامه تاکید کرد: وصایت و امامت پس از پیغمبر اکرم طبق احادیث فراوان در جهت صیانت نبوت است و طبق عهدی است که پیامبر(ص) با امام در نزد خداوند دارد. امام حسن مجتبی (ع)طبق بعضی از روایات در هفتم صفر شهید شده اند. حضرت امام حسن مجتبی(ع) با معاویه صلح کرد اما نه صلح به معنای آشتی. امام حسن مجتبی (ع) دید با وضع موجود جز از بین رفتن او و یاران پاکیزه اش جنگ فایده ای ندارد و فلذا آتش بس را با معاویه قبول کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: امام حسن (ع) پس از پذیرش آتش بس می فرماید من کنار رفتم به سه دلیل اول شما پدرم امیر المومنین را در عراق کشتید و هم چنین به من طعن زدید و از من پیروی نکردید و شما فرش زیرپای من را برداشتید و به من توهین کردید. با این وضع ورود من به جنگ جز شهادت اصحاب خوب فایده ای دیگر ندارد. امام حسن مجتبی (ع) دید با معاویه ای که می گوید من از صحابه پیغمبر هستم و مجتهد و فقیه هستم نمی شود جنگید و خون اثر ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نبوت و امامت و وصایت در حقیت یک چیز است اما دو شاخه دارد، خاطرنشان کرد: یک شاخه وحی را بیان می کند و شاخه دیگر نه تنها وحی را اعلام بلکه تبیین و اجرا می کند. این عهدی است که وجود دارد. از ائمه می پرسند ظهور حضرت مهدی چقدر طولانی می شود و دلیل آن چیست؟ که می گویند این مصلحت خداست. می پرسند ما اگر عمرمان طولانی بود و آن حضرت نیامد چه کنیم. می فرمایند به دین خود عمل کنید.

به گزارش ایسنا، امامی کاشانی افزود: ما باید این عهد را دنبال کنیم چراکه برما تکلیف آورده ما در برابر اسلام و پیغمبر و امام موظف هستیم به دین خود عمل کنیم. امام حسن(ع) می فرمایند انسان باید بر دین خود مصمم باشد و در برابر شهوت پول و زن و شهوت مقام خودش را مهار کند و بر دین خود حریص باشد. در برابر عهدی که امام حسین (ع) و امام مجتبی (ع) و حضرت ولی عصر(عج) در برابر خداوند دارند وظیفه داریم دیندار باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: