اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - 04 October 2019
معاون کل وزارت بهداشت در قم:
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه روحانیت می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه داشته باشد و با افزایش همکاری جامعه روحانیت و وزارت بهداشت می‌توانیم فرهنگ بهداشت و سلامت را در جامعه ارنقا دهیم.

همکاری روحانیت و وزارت بهداشت می‌تواند سلامت جامعه را ارتقا دهد

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه با تشکر از همکاری خوب این مرکز با وزارت بهداشت گفت: اولین هدف نظام سلامت ارتقای سلامت جامعه است که یکی از معیارهای آن افزایش طول عمر است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، امید به زندگی کمتر از 50 سال بود ولی امروز امید به زندگی افزایش یافته و به بیش از 75 سال رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف نظام سلامت جلوگیری از مرگ زودرس است، گفت: قبل از انقلاب از هر صد هزار نوزاد 176 نفر جان خود را از دست می دادند اما امروز میزان مرگ و میر در نوزادان به کمتر از یک دهم دوران قبل از انقلاب رسیده است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به پرهزینه بودن نظام سلامت در سراسر دنیا، تصریح کرد: هدف دیگر نظام سلامت، محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی حوزه سلامت است. در حوزه سلامت باید هر کسی به اندازه توانش هزینه و به اندازه نیازش خدمت دریافت کند.

حریرچی از رعایت کرامت انسانی به عنوان یکی دیگر از اهداف نظام‌ سلامت یاد کرد و افزود: کسی که بیمار می‌شود را نباید تنها به‌صورت مکانیکی درمان کرد بلکه نیاز به احترام و کرامت دارد.

وی بیان کرد: یک درصد مردم در همه کشورها دچار بیماری‌های روانی شدید هستند و 24 درصد نیز بیماری روانی سبک دارند؛ ژنتیک، محیط اجتماعی و خانواده از عوامل ابتلا به بیماری روانی هستند و افراد کمترین تقصیر را دارند بنابراین فرد مبتلا به بیماری های روانی را نباید سرزنش کرد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نیازمند کمک گروه‌های مؤثر اجتماعی برای ارتقای سلامت هستیم، گفت: در کشور ما بیماری‌های مزمن و غیرواگیر مانند سرطان رو به افزایش است. معمولاً مبتلایان به سرطان از خود می‌پرسند که چرا من مبتلا شده‌ام؛ پاسخگویی به این سؤالات بسیار مهم است و روحانیون از این نظر می‌توانند کمک زیادی به بیماران کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: