اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 03 October 2019
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بخش زیادی از مطالبات سال گذشته پیمانکاران آبفا به زودی از طریق اوراق و اسناد خزانه یکساله پرداخت خواهد شد.

مطالبات سال گذشته پیمانکاران آبفا به‌زودی پرداخت می‌شود

 به گزارش خبرنگار عصرپرس، حمیدرضا جانباز در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با بیان این مطلب افزود: طی هفته‌های آینده بخش زیادی از مطالبات گذشته را در قالب اوراق یا اسناد خزانه یک ساله پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش ما طی این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها این بوده که بخش خصوصی بتواند توانمندی‌های خود را به بخش دولتی عرضه کند و اکنون مهمترین آثارش این است که اعتماد به نفس در مجموعه دست‌اندرکاران از جمله جامعه مهندسان مشاور، پیمانکاران و سازندگان به وجود آمده است.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: در حال حاضر در بخش آب، بیش از ۹۷ درصد تجهیزات مورد نیاز طرح‌های عمرانی در داخل کشور ساخته می‌شود، هر چند در زمینه کیفیت هم دارای مشکلاتی هستیم اما بر اثر تحریم‌های دوره قبل و کنونی با کوچکترین مشکلی مواجه نشده‌ایم.

جانباز با بیان اینکه در زمینه تولید داخل در اقلام بسیاری می‌توان به بخش خصوصی اعتماد کرد، گفت: می‌بایست به هم اعتماد کرده و در بخش‌هایی از صنعت که امکان آن فراهم است از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته به دنبال تشکیل انجمن‌های صنفی متخصص هستیم، گفت: اعضای این انجمن‌ها می‌توانند طبق تایید صلاحیت خودشان، لیستی تهیه کرده تا ما اسناد مناقصه و مزایده را بین خودشان به مرحله اجرا بگذاریم.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه کشور به حدود ۳۵۰۰ کیلومتر طرح‌های انتقال و خطوط آبرسانی نیاز دارد، افزود: راهکار این مسئله در اختیار بخش خصوصی است و بر همین اساس از شرکت‌های خصوصی و صنف لوله سازهای فلزی (فولادی و چدنی) می‌خواهیم که وارد کار شده تا از این اعتبار در کشور بتوانیم بهره‌گیری کنیم.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: