اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 03 October 2019
رضا اردکانیان خبر داد؛
وزیر نیرو گفت: هدف ما این است که تا سال 1400 میزان شهرهای دارای تنش آبی در کشور به صفر برسد، این برنامه نیازمند اعتباری است که امیدواریم براساس نیاز پروژه ها تامین شود.

هدف وزارت نیرو به صفر رساندن شهرهای دارای تنش آبی تا 1400 است

به گزارش خبرنگار عصرپرس، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب وفاضلاب درجمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: تولید کنندگان با اعتماد به نفس از قابل رقابت بودن محصولاتشان با محصولات خارجی که قبلاً وارد می شده صحبت می‌کردند و این نقطه روشنی برای موفقیت این نمایشگاه است.

اردکانیان با بیان اینکه براساس ظرفیت ها و توان کشور پروژه های در بخش های مختلف تامین آب روستایی ، تصفیه خانه ها، نیروگاه ها و...به زودی به بهره برداری خواهند رسید، افزود: برنامه افزایش تامین 150 هزار مگاواتی برق به بخش صنعت از رویکردهای است که در سال رونق تولید دنبال می کنیم.

وی بااشاره به کمپین "آب، برق، ایران" یا "آ،ب، ایران" نشانه ای از یک حرکت جمعی متکی بر استعدادهای کشور و استفاده از همه ظرفیت‌هاست، افزود: اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب اگر از بخش برق بیشتر نباشد، کمتر نیست، بر همین اساس تصمیم داریم موضوع مصرف صحیح را به عنوان یک عادت اخلاقی و فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم که نقش رسانه‌ها، گروه‌های مرجع و سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه بسیار مهم است.

وزیر نیرو تصریح کرد: پایداری توسعه در کشور و تاب‌آوری جامعه بیش از هر چیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و ما هرچقدر جامعه اخلاقی تری داشته باشیم تاب‌آورتر و توسعه‌یافته‌تر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ۱۰ سال خشک را پشت سر گذاشته است افزود: در سال‌های کم آبی صحبت کردن راجع به صرفه جویی و مدیریت مصرف ملموس‌تر و راحت‌تر است.

وزارت نیرو قصد دارد مصرف صحیح را به عنوان یک اصل اخلاقی در جامعه نهادینه کند. پایداری توسعه در کشور و تاب‌آوری جامعه بیش از هر چیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات بوده و یکی از مهم‌ترین بحث‌ها اخلاق مصرف محسوب است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو برای مدیرت مصرف آب برنامه‌ای دارد، گفت: جزئیات آن همین روزها اعلام می‌شود اما کلیات آن این است که بتوانیم در افق ۱۴۰۰ یعنی در پایان دولت دوازدهم شهری تحت تنش آبی نداشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: این هدف بزرگی است که تحقق آن به تامین منابع مالی هم وابسته است. اما جدا از مسئله منابع مالی سعی می‌کنیم بقیه نیازمندی‌ها را محقق کنیم.

وزیر نیرو با رد این موضوع که صنعت آب و برق در رکود هستند، تصریح کرد: امسال هم رکورد تولید و هم رکورد مصرف را در کشور به ثبت رساندیم و حدود سه هزار و ۷۰۰ مگاوات اوج بار کاهش پیدا کرد، علاوه بر اینکه بیش از هر سال دیگری توانستیم صادرات انرژی داشته باشیم.


خبرنگار:پویامرادی

 

مطالب مرتبط
برچسب ها
اردکانیان
نام:
ایمیل:
* نظر: