اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 02 October 2019
وزیر دفاع:
وزیر دفاع گفت: در حوزه هوایی کارهای بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را می‌توانیم انجام دهیم و دشمن را در این حوزه بهت زده خواهیم کرد.

دشمن را در حوزه دستاوردهای هوایی بهت زده خواهیم کرد

به گزارش عصرپرس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در آیین تجلیل از چهره های ماندگار صنعت هوایی کشور که عصر امروز در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور وزیر راه وشهر سازی و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهارداشت: این جلسه شیرینی بسیاری دارد به دلیل اینکه در آن از کسانی که یک عمر در صنعت هوایی کشور تلاش کرده اند تقدیر می شود.

وی افزود: ما نیازمند یک قدرت اطمینان بخش در کشور هستیم و این را امروز از هر روز دیگری بیشتر مطالبه می کنیم، زیرا دشمن هر نقطه ضعفی در ما ببیند دست روی آن می گذارد و امروز دست بر اقتصاد ما گذشته و تلاش می کند با تهدید و تحریم از این طریق به ما آسیب بزند.

امیر حاتمی قدرت اطمینان بخش را لازمه شرایط امروز کشور ایران دانست و گفت: هر کشوری که می خواهد عزت و استقلال داشته باشد باید قدرت اطمینان بخش داشته باشد و اگر نه از شمال و جنوب کشور را اشغال می کنند همانگونه که با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی دوم ایران را اشغال کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه قدرت اطمینان‌بخش شامل همه مولفه‌های قدرت است، افزود: هر کشوری که شبیه ما دارای موقعیت راهبردی باشد، بدون داشتن قدرت اطمینان‌بخش یا باید تسلیم و پیرو باشد یا اینکه سرنوشت بدتری را پیش روی خود ببیند.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال نقاط ضعف ماست، گفت: دشمن ۴۰ سال پیش تصور کرد حوزه دفاعی نقطه ضعف ایران است و به همین سبب تلاش کرد با تحمیل یک جنگ همه‌جانبه، از مسیر نظامی به ما ضربه بزند و امروز آنها نقطه ضعف ما را حوزه اقتصادی می‌دانند و به همین سبب سعی می‌کنند فشارهای خود را از این ناحیه بر ما وارد کنند.

امیر حاتمی با بیان اینکه لازمه حفظ استقلال کشور، دارا بودن قدرت‌ اطمینان‌بخش است که مولفه اصلی آن حوزه نظامی است، گفت: ما باید توان دفاعی خود را در همه عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی، پدافندی و سایبری روز به روز ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه استقلال جمهوری اسلامی ایران با زحمات و جان‌نثاری‌های بسیار زیاد به دست آمده است و باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم، گفت: جا داشت که سال ۹۷ را سال هوایی بنامیم بخاطر اینکه در سال ۹۷ علاوه بر رونمایی از جنگنده‌ کوثر، کارهای متنوع و باارزشی در حوزه‌های پهپادها، موتورها و بالگردها صورت گرفت.

وزیر دفاع ادامه داد: در حوزه هوایی کارهای بسیار بزرگ‌تر از تصور دشمن را می‌توانیم انجام دهیم، و دشمن را در این حوزه بهت زده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز این زمینه کاملا فراهم است که بخش هوایی نظامی و غیرنظامی کشور به هم نزدیک شود، گفت: می‌توانیم با همکاری و همدلی نزدیک در این حوزه کارهای بزرگتری نسبت به گذشته انجام دهیم.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: جوانان صنایع هوایی کشور و نیروهای مسلح باید از علم، تجارب و نظریات چهره‌های ماندگار صنایع هوایی کشور باید استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: