اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 02 October 2019
وزیر صمت در شرکت سیمان آبیک مطرح کرد :
وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از شرکت سیمان آبیک طی نشستی با مدیران این شرکت اظهار داشت: جای خوشحالی است که این شرکت نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۵۳ درصد رشد تولید داشته و همچنین مجموع تولید سیمان کشور طی این مدت 5 درصد افزایش یافته است.

رشد ۵ درصدی تولید سیمان در ۶ ماهه نخست امسال

به گزارش عصرپرس، رضا رحمانی چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک در شهرستان نظرآباد استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:خوشبختانه روند تولید در کشور در مقایسه با سه ماه پایانی سال ۹۷ سیر صعودی داشته و حتما تا سال آینده کل اقتصاد ایران مثبت خواهد بود.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده از طرف مدیران شرکت سیمان آبیک اظهار داشت: انجمن سیمان یکی از تشکل های فعال در سطح کشور است و با توجه به تاکیدات و اقدامات انجام گرفته در خصوص تفویض اختیارات از سوی وزارت صمت، انتظار می رود تشکل ضمن مسئولیت پذیری، در رعایت همزمان حقوق مردم و تولیدکنندگان دقیق تر عمل کنند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی دولت به خصوص در بخش مسکن، جای امیدواری است که برخی رشته‌های این حوزه از جمله تولید سیمان با رشد خوبی مواجه شود.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۶۰ درصدی صادرات استان البرز در ۶ ماهه اول امسال افزود: این رقم دو برابر میانگین کشوری است و این نشان دهنده ظرفیت بالای استان البرز در تولید محصولات صادراتی و همچنین عملکرد خوب مسئولان در این بخش می باشد.

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری افزایش صادرات در سطح کشور است که خوشبختانه استان البرز در این حوزه عملکرد خوبی دارد.

وی در مورد روند توسعه فناوری در بخش تولید کشور تصریح کرد: این مهم پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در اولویت کاری وزارت صمت است، چرا که نقش کاملا موثری در افزایش تولید و صادرات کشور دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : تمامی تلاش های صورت گرفته در راستای بهبود شرایط اقتصادی مردم است و خوشبختانه طبق آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی ایران شاخص بهای تولید کننده کاهش داشته و حتما با حفظ این روند در سال آینده شاهد کاهش قیمت مصرف‌کننده انواع اقلام کالایی در کشور خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: