اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 01 October 2019
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه بر ضرورت تعامل و همکاری جدی و تعریف شده دستگاه ها با یکدیگر و خودداری از امساک برای اتصال و ارائه اطلاعات به یکدیگر تاکید کرد.

شکل گیری دولت الکترونیک بدون تعامل دستگاه ها ممکن نیست

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای راهبری دادرسی الکترونیکی، اساس شکل گیری دولت الکترونیک را منوط به تعامل و همکاری جدی دستگاه ها با یکدیگر دانست و تصریح کرد: همکاری دستگاه ها در جهت شکل گیری دولت الکترونیک، علاوه بر تسهیل امور و دسترسی آسان همگان به عدالت، موجب می شود که متجاسران به قانون نتوانند میدان بیابند و با تسلط دستگاه ها به اطلاعات و تبادل داده ها با یکدیگر، مانع از تشکیل حیاط خلوت و فرصت های مجرمانه برای افراد قانون گریز می شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه دستگاه ها در ارائه اطلاعات به یکدیگر امساک می کنند و این روحیه، مانع از شکل گیری دولت الکترونیک می شود. لذا باید در جهت نهادینه سازی فرهنگ اتصال دستگاه ها به یکدیگر و ارائه اطلاعات به دستگاه های مربوط و مسئول، تلاش کرد.

آیت الله رئیسی، ارزش افزوده دولت الکترونیک برای کشور را از جهات گوناگون بسیار بالا دانست و تاکید کرد: این ارزش افزوده، به هیچ عنوان با نگاه جزیره ای و بخشی نگری به دست نمی آید.

 براساس این گزارش، آیین نامه اجرایی نحوه و میزان دسترسی به اطلاعات مرکز ملی داده های قوه قضاییه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: