اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 01 October 2019
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از فراهم کردن مقدمات برگزاری اولین دوره مسابقات ملی مهارت فنی و تخصصی بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب در این استان خبر داد.

اولین دوره مسابقات ملی مهارت‌های بهره‌برداری شرکت‌های آبفابرگزار می‌شود

به گزارش عصرپرس، هاشم امینی در همایش مدیران عامل آبفای سراسر کشور که در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب برگزار شد، با اشاره به اینکه نداشتن مهارت‌های فنی اغلب موجب بروز اتفاق و در برخی موارد هدررفت هزینه‌ها در کشور می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده است بیش از ۲۰ هزار نفر در قالب کارگر، استادکار، تکنسین و اپراتور در این مسابقات حضور یابند که در مرحله اول سه هزار و ۵۹ نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: مرحله استانی این مسابقات تا پایان مهرماه امسال، مرحله منطقه‌ای آن در آبان ماه و پس از آن مرحله سراسری برگزار می شود و تمامی افرادی که در صنعت آب و فاضلاب نقش دارند می‌توانند در این مسابقات حضور یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: برای این دوره از مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و سراسری، یک مجموعه سایت آموزش در مرکز آموزش وزارت نیرو در اصفهان احداث شده است.

امینی ادامه داد: سایت آموزش مذکور در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده که تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه بهره برداری صنعت آب و فاضلاب گفت: نهادینه نبودن ارزش آب، نبود دستورالعمل‌های جامع استاندارد، نبود سایت های آموزشی تخصصی، فقدان اهمیت مباحث HSE در حین انجام عملیات، عدم توجه به مدیریت زمان در رسیدگی به حوادث اتلاف هزینه و دارایی فیزیکی به واسطه نبود مدیریت دانش و مهارت سازمانی از جمله چالش‌های حوزه بهره برداری صنعت آبفا به شمار می‌آید.

وی در خصوص راهکارهای حل چالش‌های موجود گفت: تهیه دستورالعمل های استاندارد طراحی، اجرا و نظارت برای تمامی فعالیت‌های بهره برداری، تشکیل اتاق فکر صنعت- دانشگاه و بخش خصوصی، آموزش پرسنل به منظور افزایش مهارت‌های فنی و تخصصی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن بهره‌مندی از دستورالعمل های ایمنی، احداث سایت های آموزش و برگزاری مسابقات مهارت های فنی و تخصصی از جمله راهکارهای رفع چالش های موجود در صنعت آبفاست.


نام:
ایمیل:
* نظر: