اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 30 September 2019
قراردادهای ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، بین سه شرکت ایرانی امضا شد.

امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ های ایرانی برای انتقال نفت میادین مشترک

به گزارش عصرپرس، قرارداد ساخت الکترو پمپ‌های انتقال نفت خام ازگوره به جاسک بین شرکت متن و سه شرکت ایرانی و با تکیه برتوان داخلی در حضور وزیر نفت به امضا رسید.

براساس سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در چارچوب رونق تولید داخلی و تقویت سازندگان تجهیزات ایرانی، قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به پایانه جاسک میان شرکت متن و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شد.

هدف از امضای این قرارداد، ساخت ۵۰ دستگاه پمپ مورد نیاز این طرح ملی و دریافت خدمات پشتیبانی استمرار بهره‌برداری پنج ساله به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو است.

قرارداد با شرکت پمپ‌های صنعتی ایران و شرکت پمپیران در مجموع هر کدام به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۲۰ دستگاه الکتروپمپ است. قرارداد با شرکت پتکو نیز در مجموع به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو با هدف ساخت و خدمات پشتیبانی ۱۰ دستگاه الکتروپمپ، امضا شد.

قراردادهایی که امروز با سه شرکت ایرانی امضا شد، بخشی از قراردادهای طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک است. این طرح شامل ساخت و احداث یک خط لوله ۴۲ اینچ به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر، پنج تلمبه خانه در مسیر آن، ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت کل ۱۰ میلیون بشکه و

تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

 اجرای کامل این طرح ضمن امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های جنوب غربی کشور به سواحل جنوب شرقی و ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام از طریق پایانه جدید جاسک، زمینه‌های اشتغال گسترده در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان ایجاد شده و بازار کار مناسبی برای

صنایع مختلف همچون فولاد، پمپ سازی، لوله سازی، پیمانکاران نفت و گاز و سایر سازندگان تجهیزات داخلی به وجود می‌آید.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: