اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 30 September 2019
وزیر نفت در جریان تشریح وعده جهش سوم صنعت پتروشیمی از رسیدن به ارزش مالی تولیدات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۵ به ۳۵ میلیارد دلار خبر دارد.

زنگنه: ارزش مالی تولیدات پتروشیمی به ۳۵میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در توضیح وعده جهش سوم صنعت پتروشیمی اظهار داشت: دو جهش در پتروشیمی اتفاق افتاده که یک جهش اوایل دهه ۹۰ به اتمام رسید و جهش دوم تا پایان سال ۱۴۰۰ بروز و ظهور خواهد کرد، همچنین مقدمات، حرکت‌های اصلی و طرح‌های جهش سوم آغاز شده است.

جهش سوم صنعت پتروشیمی؛ رسیدن ارزش مالی تولیدات پتروشیمی به ۱۳۵ میلیارد دلار

وی با ابراز امیدواری از اینکه جهش سوم صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۵ تولیدات پتروشیمی را به بیش از ۱۳۰میلیون تن در سال با ارزش مالی ۱۳۵ میلیارد دلار می‌رساند، افزود: جهش نخست ۱۵ تا ۱۶ میلیارد دلار ارزش مالی و جهش دوم ارزش مالی ۲۵ میلیارد دلاری داشته‌اند و در جهش سوم با رشد چشمگیر به سود مالی بالای ۳۵ میلیارد دلار خواهیم رسید.

اشتغال فراوان و ارزش‌افزوده با جهش سوم صنعت پتروشیمی

وزیر نفت اگر جهش سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد علاوه‌بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

زنگنه با بیان مثالی ادامه داد: به‌طورمثال از طریق طرح‌های جلوگیری از سوزاندن گازهای در مشعل، حجم عظیمی نزدیک به ۱۰میلیون تن خوراک برای پتروشیمی‌ها تهیه می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: