اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 29 September 2019
رییس سازمان بسیج:
همزمان با حضور سردار سلیمانی، 6250 پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

خدمت به مردم راه مقابله با حیله ی دشمنان است

به گزارش عصرپرس؛ سردار غلامرضا سلیمانی،رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه 6250 پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج در استان خراسان جنوبی گفت: در ایام ماه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ماه محرم و صفر قرار داریم که همزمان با هفته دفاع مقدس به همت خدمت گران و جهادگران ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی استان خراسان جنوبی افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: این پروژه های زودبازده از مجموعه ۴۰ هزار پروژه انتخاب شده است که سال گذشته همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین با استعانت از درگاه الهی تحت توجهات حضرت ولی عصر و در جهت تحقیق تدابیر مقام معظم رهبری کلید زد.

سردار سلیمانی عنوان کرد: این طرح های محرومیت زدایی با کمک مردم عزیز و میدان‌داری گروه‌های جهادی و خیرین انقلابی و همچنین همکاری دستگاه‌های مسئول از همان روزهای ابتدایی آغاز و در هر فصلی شاهد بهره برداری بخش قابل توجهی از آن در سراسر کشور هستیم که تا کنون ۶۲۵۰ به بهره برداری خواهد رسید و در معرض استفاده مردم قرار می‌گیرد.با توجه به اینکه این طرح ها در مناطق کم بهره و محروم کشور اجرا می شود ۱۰ درصد از آنها متعلق به استان خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که لازم است در این مجال به آن توجه داشته باشیم این موضوع است که در طول ۴۰ سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم های بسیار بلند و با عظمتی در جهت توسعه کشور برداشته است. برهمین اساس ما پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بسیاری از شاخص های اجتماعی و توسعه ای در مرتبه بسیار پایین قرار داشتیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اگر توجه کنیم ما در شاخص علم و دانش پیش از انقلاب در رتبه های بسیار پایین قرار داشتیم اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در رتبه های علمی شاخص جهان هستیم. به گونه ای که میانگین سرعت رشد علم در کشور ما بالاتر از میانگین سرعت رشد علمی کشورهای توسعه یافته است؛همچنین از نظر شاخص های بهداشتی و درمانی پیش از انقلاب از لحاظ کمی با مشکل مواجه بودیم و برای تامین کادر درمانی از پزشکان هندوستانی و پاکستانی استفاده می‌کردیم. اما امروز به برکت انقلاب سطح پیشرفته بهداشت و درمان در کشور ما بسیار مترقی شده است. همچنین از لحاظ جاده های ارتباطی این موضوع به طور واضح مشخص است که اقدامات بسیار زیادی در راستای توسعه بسترهای جاده ای و حمل و نقل شهری صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین به برکت انقلاب بسیاری از شهرها و حتی روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالیست که وضعیت روستاها و شهرهای ما از لحاظ برخورداری نامناسب بود.اما سوال اینجاست که با توجه به پیشرفت های بسیار در شاخص های مختلف چرا در برخی از مناطق کشور محرومیت وجود دارد و ما باید برای رفع تنگناهای معیشتی و محرومیت زدایی پیشگام باشیم؟

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر دقت کنید پس از پایان جنگ و سال های سازندگی و بازسازی ویرانه های آن زمان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای فرمودند که الگوهای توسعه باید به گونه‌ای در کشور ما اجرا شود که محرومیت تولید نکند و محرومین زیر چرخ های توسعه له نشوند. در واقع از همان روزها رهبر انقلاب توجه برنامه ریزان را به این نکته معطوف داشتند که اگر الگوهای توسعه در کشور متوازن نباشد عوارضی به دنبال خواهد داشت که ما امروز شاهد آن هستیم.

بر همین اساس وقتی روستاها و برخی از مناطق کشور در الگوی توسعه مورد توجه قرار نگیرند باعث می شود تا مردم پای کار آمده و دستگاه های انقلابی به میدان آمده و به مدد مسئولین بر روی پروژه‌های محرومیت‌زدایی متمرکز شوند. البته محرومیت‌زدایی به طور قطع محقق می شود و ما در سپاه انقلاب اسلامی و در سازمان بسیج مستضعفین تا پایان این مسیر در کنار مردم عزیز و وفادار به انقلاب اسلامی و آرمان های آن خواهیم بود.اما کسانی که مسئول برنامه ریزی هستند باید به گذشته بر گردن و الگوهای توسعه را مورد توجه قرار دهند و اگر این الگوها کامل بوده و در مرحله اجرا با نقصان مواجه شده‌اند باید با کار مضاعف و عملیاتی آنها را اجرایی کرد و یا این که این الگوها از ابتدا و بنیان در طرح ریزی مشکل داشته است باید نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

از طرف دیگر با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری حضور مردم راه حل غلبه بر هر مشکلی است سازمان بسیج مستضعفین با توسعه گروه های جهادی بسترسازی محرومیت زدایی را در دستور کار قرار خواهد داد همچنین تدابیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر این است که طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال زایی بیش از گذشته پشتیبانی و از طرح های بومی استان ها برای بازسازی و توسعه مناطق محروم با جدیت تمام حمایت شود.

کلید خوردن ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در گام دوم انقلاب اسلامی آغازی است که فتح قله آن توسعه قابل قبول و در شأن مردم عزیزمان در مناطق کشور و به خصوص استان خراسان جنوبی را به همراه دارد.آغاز ۶ هزار و ۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی پیامی است که نشان دهنده ی همکاری مسئولین مردم خیرین و میدان‌داری گروه‌های جهادی در جهت رفع محرومیت دارد.

امروز یکی از راه های مقابله با دشمن جنایتکار این مرز و بوم یعنی آمریکای مستکبر خدمت به مردم است و در مکتب اسلام بعد از انجام واجبات به فرموده اکثر علمای عزیز ما یکی از مهم ترین و با عظمت ترین مستحبات خدمت به خلق خداست و ما افتخار داریم که در این عرصه گام برداریم.

انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی پایان کار نیست و اعلام می برای حضور همه جانبی دستگاه های مسئول خواهد بود و ما امیدوار هستیم علیرغم جنگ اقتصادی که دشمن بر این مرز و بوم روا داشته است و با توجه به استعدادهای فراوانی که در داخل کشور وجود دارد و با تکیه بر نیروهای خلاق و با انگیزه و جوان و عنایت به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای چهل سال دوم انقلاب اسلامی امید پیمودن یک راه پر افتخار برای رسیدن ملت ایران به یک مرتبه والا از همه جنبه های معنوی و مادی را فراهم می کند.

به گزارش بسیج،همانطور که می دانید جمعیت ایران یک درصد دنیا را تشکیل می‌دهد و هفت درصد از منابع و انرژی های جهان در این کشور وجود دارد لذا اگر ما به درستی به توانایی های خود توجه داشته باشیم با سرعت بیشتری شاهد محرومیت زدایی مناطق کم بهره در کشور خواهیم بود و قطعاً سازمان بسیج در سازماندهی جوانان و فراهم کردن عرصه ورود مردم به صحنه ی توسعه و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار موظف است که در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.همچنین سازمان بسیج به طرح اشتغال زایی در مناطق محروم نیز توجه می کند تا محرومیت زدایی در این مناطق تثبیت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: