اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - 26 September 2019
وزیر راه و شهرسازی: اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۱۰ برابری ظرفیت بنادر در زمان تحریم ها، آن را جلوه ای از پیشرفت کشور دانست و گفت: عملکرد بخش دریایی با همت مدیران و حمایت های صورت گرفته، قابل مقایسه با گذشته نیست.

رشد 10 برابری ظرفیت بنادر کشور در زمان تحریم ها

به گزارش  عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی،  محمد اسلامی در دیدار مدیران ارشد ارگانهای دریایی کشور به مناسبت روز جهانی دریانوردی با معاون اول رییس جمهوری، افزود: هدف تحریم همواره ایجاد محدودیت برای جلوه های اقتدار و پیشرفت کشور بوده است.

وی اظهارداشت: یکی از بخش های مهمی که مورد هدف تحریم کنندگان قرار گرفته، بخش دریایی کشور است که با همت مدیران و حمایت های صورت گرفته، وضعیت بخش دریایی کشور از رشد خوبی برخوردار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران  به همت فعالان عرصه دریایی اکنون از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: اجرای این طرح در سه شیفت کاری و به صورت فشرده دنبال می شود و اقدامات لازم برای تأمین شناورهای مورد نیاز کشور نیز در دستورکار قرار دارد.

اسلامی با اشاره به خروج شرکت های حمل و نقل دریایی خارجی پس از اعمال تحریم ها از کشور افزود: با خروج ۸۵ هزار کانتینر به همراه شرکت ها از کشور، تصور می شد که حمل و نقل دریایی ما فلج شود، اما امروز خط تولید کانتینر با استانداردهای بین المللی در کشور ایجاد شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: