اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 25 September 2019
رحمانی در جمع کارکنان ایثارگر وزارت صمت تاکید کرد:
‎وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای با حضور کارکنان ایثارگر این وزارتخانه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این دوران یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان فداکار این سرزمین است و جا دارد یاد و نام همه عزیزانی که با تقدیم جان و مال و سلامتی خود این حماسه بزرگ را آفریدند همواره زنده نگه داشته شود.
باید فرهنگ ایثار را در کشور زنده نگه داریمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانی وزیر صمت اظهار داشت: امروز باز هم در شرایط جنگ قرار گرفته ایم و طی 17 ماه گذشته دشمنان نظام یک جنگ تمام عیار اقتصادی به کشورمان تحمیل کرد ه اند و از اعمال هیچ نوعی از محدودیت ها کوتاهی نمی کنند.

‎وی افزود: مختصات این جنگ به نوعی تولید کشور را نشانه گرفته است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز تولید یک کار جهادی است و امری مقدس به شمار می آید.

‎رحمانی ادامه داد: برای جبهه کنونی باید با یک اراده واحد اقدام کنیم و قطعا با این رویکرد می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

‎وی خاطر نشان کرد: باید روحیه دوران دفاع مقدس در شرایط امروز کشور احیا شود و امید دشمن را از امکان تعطیلی واحدهای تولید کشورمان به ناامیدی محض تبدیل نماییم.

‎وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حفظ وضعیت موجود تولید در شرایط کنونی تبدیل به یک وظیفه عمومی شده است و به عنوان یک رسالت اصلی بر خود واجب می دانیم که گره از مشکلات بخش تولید باز کنیم.

‎رحمانی گفت: علی رغم تشدید چند برابری تحریم ها در دوره اخیر، خوشبختانه وضعیت بهتر از سال گذشته شده و به جای تعطیلی واحدها حتی شاهد توسعه واحدهای صنعتی نیز هستیم و در همین شرایط بوده است که برخی نیاز های صنعتی وارداتی کشورمان را بومی سازی کرده ایم و مقدمات تداوم این روند را نیز در چاچوب نهضت ساخت داخل بهتر از پیش فرآهم آورده ایم.

‎وی افزود: امروز فعالسازی ظرفیت خالی واحدها و احیای واحدهای صنعتی که امکان بازگشت به تولید دارند در اولویت قرار گرفته است و اتفاقا از این رویکرد نتایج بسیار خوبی نیز در حال حصول است.

‎وزیر صمت تاکید کرد: توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های خودکفایی در کشورمان بیش از این هاست و فقط مستلزم یک اراده عمومی و همراهی همگانی است تا انشالله در سایه تقویت روحیه فداکاری و ایثارگری همانند دوران دفاع مقدس از این مرحله سخت نیز سرافرازانه عبور کنیم.

‎رحمانی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور و همکاری تعدادی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: سرمایه اصلی هر سازمان و تشکیلات اداری، نیروی انسانی آن است که باید گفت عزیزان ایثارگر در وزارت صمت جزو بهترین نیروها به شمار می آیند.

‎وی خاطر نشان کرد: باید به میزان شان و جایگاه عزیزان ایثارگر در این وزارتخانه برنامه ریزی و خدمات و امکانات لازم را فرآهم آوریم و این موضوع مورد تاکید شخص بنده است.

‎گفتی است؛ در ابتدای این جلسه 3 نفر از کارکنان ایثارگر وزارتخانه موارد و مسائل مرتبط با امور ایثارگران در سطح وزات صنعت، معدن و تجارت را با رحمانی در میان گذاشتند و وی برای پیگیری های مقتضی دستوات لازم را صادر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: