اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 24 September 2019
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری :
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شتابدهنده «اسپین» تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی که توسط بخش خصوصی و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، شکل گرفته است را افتتاح کرد.

شتابدهنده تخصصی تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شد

به گزارش عصرپرس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با افتتاح شتابدهنده تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی، رونق شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های این حوزه شتاب خواهد گرفت.

شتابدهنده «اسپین» با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه زیست‌فناوری تاسیس شده و توسط شرکت طاهر تاج پارس شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی و سلامت راه‌اندازی شده است.

این شتابدهنده در زمینه تجهیزات حوزه سلامت و زیست فناوری فعالیت می‌کند و  امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل فرآیند تولید و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های نوپا قرار می‌دهد.

بازدید از دستاوردهای فعالان دارویی مستقر در «ایران‌فارما«

نمایشگاه ایران فارما که با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت دارویی کشور آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارو را به نمایش گذاشته است نیز امروز، میزبان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری است.

سورنا ستاری با حضور در جمع فعالان فناور این نمایشگاه و بازدید از دستاوردهایشان، درباره لازمه‌های توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان سخنرانی می‌کند.

تولید نرم‌افزارهای جامع مدیریت اطلاعات مکانی به صورت جامع و یکپارچه

ستاری در نخستین بخش از بازدیدهای امروز خود از شرکت‌های دانش‌بنیان پایتخت، به شرکت «فراعمران نگار» رفت. فعالان فناور این شرکت‌دانش‌بنیان، نرم افزارهای مبتنی بر اطلاعات مکانی طراح و تولید می‌کنند.

تولید قالب‌های ویژه صنعتی با فناوری بومی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، از شرکت دانش‌بنیان مهرکار تولیدکننده‌ قالب‌های تزریق پلاستیک و تولیدکننده تجهیزات دانش‌بنیان که در صنعت قالب‌سازی فعالیت می‌کند بازدید کرد. تولید قالب‌های صنعتی ایران‌ساخت با ابعاد بزرگ جزو مهم‌ترین توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان به حساب می‌آید. فعالان فناور مهرکار همچنین در طراحی و ساخت انواع قالب‌های پلاستیک، فلزی، خدمات ماشین‌کاری انواع قطعات صنعتی و تعمیر و نگهداری انواع قالب‌ها توانمند هستند.

توانمندی در تولید نرم‌افزارهای صنعتی

شرکت دانش‌بنیان تلکا سافت که تولیدکننده نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مرتبط  با حوزه فناوری اطلاعات است مقصد بعدی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری است.

توانمندی در تولید تجهیزات هیدرومکانیکی ایران‌ساخت

ستاری همچنین از شرکت دانش‌بنیان فن نوین نیرو بازدید خواهد کرد. این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران اجرایی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات هیدرومکانیک موفق به اجرای بیش از ٧٠ سد در ایران و خارج از کشور شده است.

بیش از ۲۷۰ نیروی دانش آموخته و متخصص در فضای ۶۶ هزار متر مربعی این شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

تجهیزات هیدرومکانیک برای تنظیم آب پشت سد، آب‌رسانی مداوم آب شرب، آب‌رسانی مداوم کشاورزی، کنترل سیلاب‌ها به منظور جلوگیری از خرابی‌های احتمالی و نیز هدایت و کنترل جریاب آب پشت توربین‌ها برای تولید برق کارایی‌های فراوانی دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: