اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 23 September 2019
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی یک هفته گذشته با انسداد 9 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه حدود 148 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.
9 حلقه چاه غیرمجاز در تهران مسدود شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ازپاون، علیرضا نیکنام مدیر امور منابع آب تهران بزرگ با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته  9 حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق 333 متر و دبی 7.5 لیتر برثانیه پر و از حیز انتفاع خارج شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 148 هزار و 500 متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین طی این مدت در بخش آب‌های سطحی هفت مورد صدور اخطاریه تصرف‌ غیرمجاز در بستر رودخانه انجام و در بخش آب‌های زیرزمینی، 6 مورد کنترل و بهره‌برداری، 17 مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اخطاریه آن صادر شد. علاوه بر این با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب یک دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‎دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: