اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 22 September 2019
وزیر صمت در مجمع سالیانه ایمیدرو تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)؛ بخش معادن و توسعه معادن کشور را در ذیل محورهای هفتگانه فعالیت وزارت صمت در سالجاری را از مهمترین برنامه های در دست پیگیری عنوان کرد.

امسال نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی اولویت نخست وزارت صمت استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانیوزیر صمت در این جلسه اظهار داشت: توسعه اکتشافات، تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی و فعالسازی معادن کوچک با رویکردی کاملا فعالانه در سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای امسال 2 عنوان نهضت ساخت داخل و و انقلاب معدنی را به عنوان کلید واژه های اصلی برنامه های وزارت صمت مورد توجه قرار دادیم و خوشبختانه نتایج حاصله از این رویکرد ها کاملا قابل توجه بوده و در بخش های مختلف صنعتی و معدنی کشور ظهور و بروز یافته است.

رحمانی ادامه داد: بر اساس اهداف ترسیم شده برای تحقق نهضت ساخت داخل این مهم در آینده نزدیک، چرخ صنعت را به حرکت درآورده و استعدادها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و واحدهای فناور را بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال 1400 و با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری روی ساخت داخلی صنایع، امیدواریم که جلوی واردات 10 میلیارد دلاری انواع اقلام کالایی را به کشور بگیریم.

در دوره حاضر حفظ تولید یک کار جهادی است

وزیر صمت تاکید کرد: در دوره حاضر حفظ تولید یک کار جهادی است و ما عملا در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار گرفتیم ودر همین راستا خود را مکلف به ایثار، فداکاری و تلاش افزونتر از پیش می دانیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به عملکرد رضایت بخش بیشتر شرکت های زیر مجموعه وزارت صمت در یکسال گذشته، اظهار داشت: سازمان ایمیدرو نیز طی این مدت عملکرد خوبی را از خود بجای گذاشته که امیدواریم با حفظ همین روحیه، کارهای توسعه ای این سازمان تداوم داشته باشد.

وی افزود: در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی گام های بسیار جدی برداشته شده است که بزودی برای مردم نیز آثار آن ملموس خواهد شد.

معدن می تواند جایگزینی مطمئن برای درآمدهای نفتی کشور شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص جایگزینی درآمدهای نفتی کشور با سایر بخش های مولد، افزود: بخش معادن یکی از همین محور هاست که به طور جدی دنبال ساخت جایگاهی مهم برای آن جهت جایگزینی در درآمدهای نفتی هستیم.

رحمانی با اشاره به برخی الزامات توسعه ای صنایع معدنی و معادن در سطح کشور خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه مناطق محروم در حوزه معادن، فعالسازی این ظرفیت ها یک اولویت اصلی است که امروز در این وزارتخانه بدان توجه شده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های ابلاغی و در دستور کار وزارت صمت اولویت تامین نیروی انسانی واحدها از محل نیروهای بومی و تامین تدارکات از مناطق پیرامونی و تمرکز گرش مالی شرکت ها در خود استان های محل استقرار است.

وزیر صمت تاکید کرد: برای اینکه فعالیت های معدنی مورد حمایت مردم بومی مناطق مختلف کشور قرار گیرد باید مواهب و آثار اقتصادی و معشیتی حاصل از سرمایه گذاری در این بخش ها نیز باید برای آن ها ملموس باشد.

رحمانی در پایان با اشاره به موضوع حفظ سلامت کاری در همه بخش ها به عنوان کلید واژه اعتماد عمومی به مسئولان، گفت: اقدامات موثری در این بخش در سطح وزارت صمت آغاز نموده ایم و عملا در برخی بخش ها نیز آثار ساماندهی فرآیندها کاملا مشخص است.

نام:
ایمیل:
* نظر: