اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 21 September 2019
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازديد از پروژه های راه‌سازی استان زنجان گفت: رویکرد دولت بر جلوگیری از تعطیلی پروژه‌ها راه‌سازی است.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راه‌سازی استان زنجان

به گزارش عصرپرس از اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان ، خیراله خادمی در سفر خود به استان زنجان با حضور در محل پروژه‌ها در جریان آخرین وضعیت اجرایی زیرساخت‌های حمل و نقل قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور: رویکرد دولت بر جلوگیری از تعطیلی پروژه‌ها راه‌سازی است.

وی از روند اجرای محور زنجان- بیجار و واریانت چایرلو که از مهمترین مسیر ارتباطی استان زنجان به کردستان و آذربایجان غربی است  بازدید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت این مسیر مواصلاتی در اتصال استان زنجان به کردستان و آذر بایجان غربی گفت: این محور یکی از پر ترافیک‌ ترین مسیرهای مواصلاتی استان زنجان با استان کردستان و آذربایجانغربی و نزدیک ‌ترین مسیر اتصال استان کردستان و آذر بایجان غربی به مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود.

خادمی طول این محور را ۱۴۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این محور حد فاصل زنجان تا زرین آباد آغاز شده است و برنامه‌ریزی شده است تا در فصل کاری امسال ۴۲ کیلومتر از این محدوده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح بخش دیگر این محور که در استان زنجان قرار دارد اظهار داشت: ادامه مسیر نیز تا کیلومتر ۸۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال اجرا است و قطعه پایانی باقیمانده در این استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد. خیرالله خادمی با بیان اینکه پروژه‌ها باید اولویت‌بندی شود، اضافه کرد: باید از طولانی شدن پروژه‌ها جلوگیری کرد، تا پایان فصل کاری تمام شود.

خادمی با بیان اینکه فصل قیر باز شده و تحویل آغاز شده است و به پیمانکاران راه‌ها تحویل داده می‌شود، عنوان کرد: این اقدام سرعت پروژه‌ها را جلو می‌اندازد.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از این بزرگراه علاوه بر تسهیل تردد در مسیر، موجب کاهش سوانح و افزایش ایمنی در محور خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور ، محور زنجان-دندی- تکاب را با توجه به موقعیت جغرافیایی زنجان، شاهراه ارتباطی مرکز به غرب و شمالغرب کشورعنوان کرد و گفت  به همین دلیل توسعه شبکه راه‌های ارتباطی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی طول این محور را ۱۶۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت: ۱۲۵ کیلومتر از این محور در استان زنجان واقع شده است که ۴۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد و ۴۵ کیلومتر دیگر نیز در مرحله عملیات خاکی است.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: برنامه‌ریزی شده است بخشی از این پروژه طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ آماده بهره‌برداری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: