اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 21 September 2019
نیروگاه برق مقیاس‌کوچک بابکان آمل با توان تولید هفت مگاوات انرژی برق با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استاني افتتاح و وارد مدار شد.

نیروگاه هفت مگاواتی بابکان آمل وارد مدار شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، حسین افضلي مديرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در آیین افتتاح پروژه نیروگاه هفت مگاواتی بابکان آمل بخش تولید برق در مقیاس کوچك را سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا توصیف کرد که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته با ورود جدی بخش خصوصی مواجه است.

وي درآمد حاصل از تولید و فروش انرژی را برای بخش خصوصی ماهیانه حدود ۱۳۰ میلیون ریال به ازای هر مگاوات اعلام کرد و افزود: به طور میانگین در کمتر از سه سال معمولا" این نیروگاه‌ها علاوه بر تامین هزینه‌های احداث به سودآوری می‌رسند.

مديرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه این نیروگاه با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه بابکان شهرستان آمل و در مدت یک سال ساخته شده است، گفت: در حال حاضر دو نیروگاه دیگر در چمستان نور و گرگان با مجموع ۵۰ مگاوات ساعت انرژی برق توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که تا پایان سال وارد مدار خواهد شد.

افضلی هزینه این ۲ نیروگاه را جمعا" ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با ورود این دو نیروگاه شاهد  استمرار انرژی در ساعات پیک مصرف خواهیم بود.

این گزارش حاکی است، نیروگاه بابکان برخلاف ژنراتورهای دیزلی از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کند و کاملا" منطبق با استانداردهای محیط زیست احداث شده است. نیروگاه هفت مگاواتی بابکان دارای دو دستگاه ژنراتور گازسوز دو مگاواتی و دو دستگاه ژنراتور گازسوز 1.5 مگاواتی است که از طریق دو دستگاه ترانسفورماتور 2.5 مگاواتی و دو دستگاه ترانسفورماتور دو مگاولت آمپری انرژی برق تولیدی را به مدار وارد می‌کند.

از ویژگی‌های این نیروگاه مقیاس کوچک می‌توان به افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر منطقه، تقویت پدافند غیرعامل، جبران ضعف ولتاژ و اشتغال مستقیم برای 10 نفر اشاره کرد. با ورود این نیروگاه به مدار توليد برق استان مازندران، توان توليدي برق مقياس كوچك استان به حدود 260 مگاوات در ساعت مي‌رسد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: