اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 18 September 2019
بروجردی:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است تنها باید در شرایطی به مذاکره با آمریکا فکر کرد که آنها به برجام بازگشته و به عنوان یکی از اعضای ۱+۵ باشند.

جمهوری اسلامی با عهدشکنان مذاکره نمی‌کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: مدت ها است که آمریکایی ها برای مذاکره با ایران واسطه می فرستند و اعلام موضع می کنند که ما نیز در جریان مذاکره برجام با گروه 1+5 و در همین چارچوب مذاکراتی صورت دادیم که در نهایت به یک توافق بسیار مهم دست پیدا کردیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توافق مهم برجام از سوی کشورهای عضو دائم شورای امنیت به امضا رسید، یادآور شد: با این حال آمریکایی ها با زیر پا گذاشتن تعهدات خود و در نهایت خروج یکجانبه از برجام نشان دادند که هیچ توافقی برای آنها اهمیت ندارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچگاه با پیمان شکنان مذاکره مجدد و حتی دیدار و گفتگو نمی کند و تنها در شرایطی می توان مذاکره را مطرح کرد که آمریکایی ها به برجام عمل کرده و به آن بازگردند، آنگاه در قالب یکی از اعضای گروه 1+5 امکان مذاکره با آنها وجود دارد.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی این است که باب گفتگو با کشورها را باز بگذارد، عنوان کرد: در این بین باید تلاش شود تا توان داخلی را افزایش دهیم که راهکار آن استفاده از استعداد جوانان و خلاقیت های داخلی است که باید به کار بسته شود چنانچه تا کنون نیز بسیاری از گره ها با دست توانای مهندسین و کارگران ایرانی باز شد و توانستیم بسیاری از سیستم های مورد نیاز را در داخل تولید کرده و باعث شکوفایی اقتصاد کشور در دراز مدت شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما اتکا به توانمندی داخلی را به عنوان یک سیاست ادامه می دهیم اما این مطلب به این معنا نیست که از حق خود در عرصه بین المللی چشم پوشی کنیم لذا از طرق قابل پیگیری حقوق خود در مورد صادرات نفت و یا اموال بلوکه شده را پیگیری خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: