اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 18 September 2019
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: نیروی انسانی نخبه و با استعداد بهترین ابزار برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف است که باید این موضوع مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

تکیه بر ظرفیت‌ های درونی کشور مسیر توسعه را هموار می کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان که با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در فرمانداری گنبدکاووس برگزار گردید، تصریح کرد: افزون بر توجه و حمایت جدی از نیروی انسانی نخبه و با استعداد، تکیه بر ظرفیت‌ و پتانسیل‌های درونی کشور نیز مسیر توسعه را هموار کرده و به آن شتاب می‌بخشد.

وی با بیان اینکه توسعه، فرایندی درون‌زا است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های درون کشور بدون چشم‌داشت به دیگر کشورها یک اصل مهم در توسعه است که باید مورد توجه قرار گیرد و البته این به معنی قطع ارتباط با دیگر کشورها و یا کمک فنی و علمی گرفتن از آنها نیست.

وی خام‌فروشی را آفت توسعه کشور دانست و بیان کرد: امروز خام‌فروشی در هر شکلی که باشد از نفت گرفته تا محصولات پتروشیمی، کشاورزی و معدنی، آفت توسعه است؛ زیرا خام‌فروشی هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد و اصولا نیاز به مهندس، دانشگاه و نخبه ندارد و از هر کسی برمی‌آید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: امروز توسعه بر مدار نیروی انسانی نخبه و با استعداد و تکیه بر ظرفیت های درونی می‌چرخد و باید به سمت ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات و ظرفیت‌های داخلی با بهره‌گیری از دانش فنی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

ستاری گفت: وظیفه دولت نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها است اگرچه در این حوزه دولت از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنان در راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری استقبال می‌کند.

ستاری تصریح کرد: وضعیت زیست بوم گلستان و ضرورت توجه بیشتر به بخش کشاورزی آن، توسعه صنعت گردشگری و استفاده بهینه از تاریخ و فرهنگ غنی منطقه بویژه آثار تاریخی، صنایع دستی و اسب ترکمن با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی می تواند محلی برای ایجاد درآمد و توسعه اقتصادی این استان قرار گیرند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اذعان به کوتاهی این معاونت در توجه به گلستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک‌های علم و فناوری، قول مساعد داد تا خط اعتباری ویژه ای برای این استان برای ایجاد زیرساخت‌ها، اختصاص دهد و برای راه اندازی چند مرکز نوآوری و حمایت از نخبگان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس تامین اعتبار کند.

لازم به ذکر است در این جلسه سه نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سه فعال حوزه اقتصاد و شرکت‌های دانش بنیان گلستان نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و سه موافقت‌نامه راه اندازی دو مرکز نوآوری در گرگان و گنبدکاووس و حضور شرکت استارت‌آپ علی بابا در حوزه گردشگری گلستان به امضای مدیران استان و دو شهرستان رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: