اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 18 September 2019
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران:
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تکمیل طرح فاضلاب تا سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در افق ۱۴۰۰ متوسط اجرای طرح فاضلاب را به ۷۹ درصد می‌رسانیم و تا سال ۱۴۰۵ از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

تا سال ۱۴۰۰متوسط اجرای طرح فاضلاب را به ۷۹ درصد می‌رسانیمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت آبفای تهران، مرتضی عزالدین با اشاره به این‌که در بخش اجرای شبکه و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: بر پایه طراحی‌های انجام‌شده باید ۹۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه اصلی و فرعی در سطح ۲۲ منطقه تهران اجرا شود که در حال حاضر ۶۷۸۸ کیلومتر آن معادل ۷۵,۴ درصد برنامه اجرایی شده است.

وی افزود: تا پایان امسال نیز اجرای ۳۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را در دستور کار داریم و قرار است تا سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۲۰ کیلومتر برسد.

به گفته عزالدین تاکنون ۱۷۸ کیلومتر تونل و خطوط انتقال فاضلاب در شهر تهران اجرا شده است.

عزالدین در خصوص پروژه‌های احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) برای جمعیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با تامین مالی از محل بانک توسعه اسلامی در حال احداث است که تاکنون حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس نیز برای جمعیت ۵۰۷ هزار نفر در حال حاضر ۳۴ درصد پیشرفت دارد.

عزالدین با تاکید بر برنامه شرکت برای احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در شهر تهران گفت: عملیات اجرایی واحدهای ۷و۸ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با برگزاری مناقصه در مهر ماه آغاز می‌شود و هم‌چنین تا پایان امسال نیز برای احداث یک واحد تصفیه‌خانه در منطقه شمال غربی تهران (محدوده زرنان) انتخاب سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌ها ۴۰ درصد کار انجام شده است و نسبت به وضعیت مطلوب ۳۰ درصد عقب هستیم، بر این اساس بیش‌تر تمرکز شرکت روی توسعه ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران متوسط پیشرفت وزنی طرح را ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت:در حال حاضر در سطح شهر تهران ۳۶۴ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب جمع‌آوری و تصفیه می شود در حالی که تا سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

به گفته این مقام مسئول برای اتمام طرح فاضلاب تهران تا پایان سال ۱۴۰۵ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخش عمده آن باید از منابعی چون وام بین المللی، ماده ۵۶ و اوراق مشارکت تامین شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: