اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 17 September 2019
به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؛
در ادامه‌ی نهضت مدرسه‌سازی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با اعتبار 1400 میلیاردی؛ 120 مدرسه‌ی برکت در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

افتتاح ۱۲۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور

به گزارش عصرپرس، در مراسمی که با حضور رئیس ستاد اجراییات فرمان امام و مسئولان این ستاد برگزار شد همزمان ۱۲۰ مدرسه برکت در قالب ۷۰۴ کلاس درس در روستا‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار کشور به بهره برداری رسید.

همچنین علاوه بر آن ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشت افزار برای توزیع میان دانش آموزان مناطق محروم به ۲۵ استان کشور ارسال شد.

این نوشت افزار شامل، کیف، خودکار، مداد، خط کش و تعدادی دفتر است که همه آن از تولیدات داخل تهیه شده است.

با افتتاح این ۱۲۰ مدرسه مجموع مدارس برکت که به همت ستاد اجراییات فرمان حضرت امام به بهره برداری رسیده به هزار و ۲۳۰ مدرسه رسید.

با بهره برداری از این مدارس شرایط تحصیل ۱۵۰ هزار دانش آموز فراهم شد.

به گفته مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۴۱۴ مدرسه دیگر نیز با تلاش بنیاد برکت این ستاد در مناطق محروم و کم برخوردار کشور در دست ساخت است.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پیش از این نیز 1110 باب مدرسه را با 6600 کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با 120 مدرسه‌ی آماده‌ی افتتاح، مجموع مدارس برکت در سراسر کشور به 1230 مدرسه با 7304 کلاس درس می‌رسد. مدارس بنیاد برکت تاکنون 2600 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند. ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس به‌بهره‌برداری رسیده‌ی برکت نیز بالغ بر 150 هزار نفر است.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم، مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

لازم به توضیح است که مدارس برکت در روستاها و مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان عزیز این مناطق می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: