اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 16 September 2019
نمکی اعلام‌کرد:
وزیر بهداشت با بیان اینکه به فکر هوشمند سازی روز افزون اورژانس کشور هستیم ، گفت: سعی داریم با ابزار و تجهیزات پیشرفته در اورژانس کشور خدمات بیشتری را با سرعت عمل بالا به مردم ارائه دهیم.

درصدد هوشمندسازی روز افزون اورژانس کشور هستیم

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در مراسم چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: امروز افتخار ما این است که جز قوی ترین ارائه دهنده‌های خدمات و فوریت های پزشکی در منطقه هستیم و ۱۷ هزار جان بر کف پدیده های سیل و زلزله را مدیریت کرده اند و هیچ بحرانی به دست اورژانس بدون مدیریت نخواهد ماند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به فکر هوشمند سازی روز افزون اورژانس کشور هستیم ، گفت: سعی داریم با ابزار و تجهیزات پیشرفته در اورژانس کشور خدمات بیشتری را با سرعت عمل بالا به مردم ارائه دهیم و زمان از دست رفته در اورژانس در دقایق طلایی کوتاہ تر شود.

وی ادامه داد: نقش فوریت های پزشکی در حوادث و بلایای طبیعی درخشان بوده و هست گفت: تلاش داریم مشارکت بخشی را در راستای رفع مشکلات اورژانس با ھمکاری پلیس، وزارت کشور و سایر سازمان ھا افزایش بدھیم. در این راستا طرح مدیریت ترومای کشور را تجربه کردیم

راه اندازی دانشکده فوریت های پزشکی از نیمه دوم سال جاری

نمکی در ادامه با اشاره به اینکه در تلاش ھستیم دانشکدہ فوریت ھای پزشکی از نیمه دوم امسال به عنوان اولویت اول قرار دهیم، گفت: علاوه بر آن نیز آن تکنسین ھای مجرب خانم تربیت خواھیم کرد همچنین ۳ھزار نیروی جدید به اورژانس کشور اضافه می شود.

جامعه محوری، محله محوری و خانوادہ محوری را باید داشته باشیم

وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح ھر خانه یک پایگاہ سلامت را ازمهرماہ امسال اجرا می کنیم به طوری که افرادی را انتخاب می کنیم و آموزش‌ھای فوریت ھای پزشکی را به آن ھا ارائه می دھیم.

به گزارش عصرپرس، مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی عصر دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) و جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵  در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده معظم شهدا، شهرداران مناطق ۵ و ۱۹، نماینده WHO، سردار مهماندار، سردار حسینی، سردار هادیان فر و معاون خدمات شهری تقدیر شد و به ۶ نفر از پرسنل برگزیده اورژانس درجه اعطا شد

روز ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نام‌گذاری شده است. کارکنان فوریتهای پزشکی در بیشتر مواقع نخستین افرادی هستند که بر بالین مصدومین انواع حوادث حاضر می شوند که حاکی از اهمیت جایگاه والای آنان است.

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: