اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 16 September 2019
رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
رییس سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه در حال حاضر دو سامانه جهانی مدیریت درمان سکته های مغزی و قلبی حاد در کشور راه اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه ها ۷۰ هزار نفر بیمار در کمتر از ۶۰ دقیقه اعزام شده و ۱۲ هزار نفر کمتر از ۱۲ دقیقه اعزام و ۵۵۰۰ نفر از این تعداد همان زمان اولیه مرخص شده اند.

راه اندازی دو سامانه جهانی مدیریت درمان سکته‌های مغزی و قلبی در کشور

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور  در مراسم چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: از زمان انقلاب ۷۰ پایگاه در حال حاضر ۳ هزار و ۲۳۰ پایگاه اورژانس کشور وجود دارد که با بهترین خدمت را انجام‌می دهند.

رییس اورژانس کشور در ادامه گفت: در سال 95، از دو ھزار و 400 آمبولانس برخوردار بودیم که در حال حاضر این تعداد به 5 ھزار آمبولانس رسیدہ است.

وی ادامه داد: اورژانس ھوایی به کمک معاون اول رییس جمہوری به 44 فروند بالگرد ارتقا پیدا کردہ است و تا امروز به کمک این بالگرد ها  27 ھزار نفر  بیمار جابجا شدند.

راه اندازی اورژانس ریلی کشور در بهمن ۹۸

کولیوند در ادامه با اشاره به راه اندازی اورژانس ریلی با کمک سازمان راہ آھن تا 22 بهمن سال جاری ، گفت: سالیانه 3 میلیون و 800 ھزار ماموریت در اورژانس کشور داریم که با راه اندازی این اورژانس سرعت بخشی بیشتری خواهیم داشت.

اورژانس ایران از نظر سازمان بهداشت جهانی جز گروه الف جهان است

رییس اورژانس کشور در ادامه گفت: اورژانس کشور از نظر سازمان بہداشت جهانی جزو گروہ الف قرار گرفته است این در حالی است که در گذشته رتبه ھشتم بود.

راه اندازی دو سامانه جهانی مدیریت درمان سکته های مغزی و قلبی در کشور

وی گفت: دو سامانه جهانی مدیریت درمان سکته ھای ھای قلبی و مغزی در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید داخل راہ اندازی کردیم تا اورژانس کشور به سازمان تبدیل شدہ است تا بهتر بتواند امداد رسانی کند. البته حضورش در حوادث موفق بودہ است.

 به گزارش عصرپرس،مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی عصر دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) و جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵  در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده معظم شهدا، شهرداران مناطق ۵ و ۱۹، نماینده WHO، سردار مهماندار، سردار حسینی، سردار هادیان فر و معاون خدمات شهری تقدیر شد و به ۶ نفر از پرسنل برگزیده اورژانس درجه اعطا شد

روز ۲۶ شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نام‌گذاری شده است. کارکنان فوریتهای پزشکی در بیشتر مواقع نخستین افرادی هستند که بر بالین مصدومین انواع حوادث حاضر می شوند که حاکی از اهمیت جایگاه والای آنان است.

خبرنگار : پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: