اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 15 September 2019
فراخوان پذیرش نمایش‌نامه برای اجرا در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

انتشار فراخوان پذیرش نمایش‌نامه برای اجرا در مرکز تئاتر کانون

به گزارش عصرپرس از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاقه‌مندان تا پانزدهم آبان سال ۱۳۹۸ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران ارائه کنند.

در این فراخوان اولویت به نمایشنامه‌هایی داده می‌شود که به داستان‌ها، قصه‌ها و فرهنگ ایران بپردازد. در عین حال نمایش‌نامه‌ها می‌تواند اقتباسی از داستان‌های چاپ شده کودک یا نوجوان یا نمایش‌نامه ایام ویژه سال (ایام ملی و مذهبی) باشد.

بر اساس این فراخوان کارگردانانی که سابقه فعالیت هنری در عرصه تئاتر کودک و نوجوان دارند و در دو سال اخیر موفق به اجرا در مرکز تئاتر کانون نشده‌اند در صورت تصویب اثرشان در اولویت اجرا قرار خواهند گرفت.

هم‌چنین تعداد پذیرش نمایش و نمایش‌نامه‌ها به کیفیت و ظرفیت سالن‌ها بستگی دارد تا پس از تایید اثر و با هماهنگی کارگردان و مدیریت مرکز تولید تئاتر در سال ۱۳۹۹ اجرا خواهد شد.

نمایش‌نامه‌ها در دو مرحله از سوی شورای مرکز تولید تئاتر و شورای کارشناسی بازخوانی و بررسی می‌شود و در صورت تایید با کمک‌هزینه تولید با توجه به سابقه و تجربه کارگردان به سه گروه «الف» پیش‌کسوتان و کارگردانانی که بیش از ۱۰ نمایش تولید کرده‌اند، «ب» کارگردانانی که کمتر از ۱۰ نمایش تولید کرده‌اند و «ج» حمایت از آثار ارزشمند تقسیم خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان پذیرش نمایش‌نامه به پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir مراجعه کنند یا در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۹۶۶۱۱۹ داخلی ۳۱ کارشناس این بخش تماس بگیرند.



نام:
ایمیل:
* نظر: