اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 15 September 2019
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد :
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: سال 97 حدود 400 میلیون دلار صادرات صنعت فرش ماشینی کشور بوده است، رتبه هفتم صادراتی دنیا را در این حوزه داریم، 25 هزار اشتغال مستقیم در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته ایجاد شده است و به 70 کشور تولیدات این صنعت صادر می شود.

اشتغال ۲۵ هزار نفری در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته

به گزارش عصرپرس، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از سه نمایشگاه آرد ونان، شیرینی و شکلات و فرش ماشینی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، بیان کرد: نمایشگاه آرد و نان و غلات که مورد بازدید قرار گرفت از لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال گذشته دارای رشد بوده است و ماشین سازان زیادی در آن حضور داشتند که نشان دهنده عمق ساخت داخل مناسب در این صنعت می باشد.

استفاده شرکت های حوزه آرد و نان از نوآوری های جدید

وی با بیان اینکه در بخش تولید نیز نوآوری های جدیدی در این حوزه ارایه شده است، تصریح کرد: با توجه به تخصصی تر شدن صنعت آرد نسبت به گذشته، شرکت های مختلف با تنوع زیادی در استحصال انواع آرد در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین افزود: در این نمایشگاه که دوازدهمین دوره برگزاری آن است، 93 شرکت داخلی حضور داشتند.

صنعت فرش ماشینی با ۸۵ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است

صادقی نیارکی در خصوص بازدیدی که از نمایشگاه فرش ماشینی داشت، نیز گفت: این صنعت جزو صنایعی است که با 85 درصد ظرفیت اسمی در حال تولید در کشور است و در کمتر صنعتی با این حجم از توفیق در عرصه تولید مواجهیم که نشانگر درک صحیح از ذائقه مصرف کننده، طراحی مناسب، تکنولوژی به روز و رقابت شکل گرفته میان واحدها است.

سهم ۴۰ درصدی فرش ماشینی از صادرات بخش نساجی و پوشاک

وی با اعلام اینکه 870 واحد صنعتی در صنعت فرش ماشینی کشور در حال تولید هستند، افزود: 40 درصد صادرات بخش نساجی و پوشاک مربوط به صنعت فرش ماشینی است.

اشتغال ۲۵ هزار نفری در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته و صادرات به ۷۰ کشور دنیا

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه در سال 97 حدود 400 میلیون دلار صادرات صنعت فرش ماشینی کشور بوده است،اضافه کرد:

رتبه هفتم صادراتی دنیا را در این حوزه داریم، 25 هزار اشتغال مستقیم در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته ایجاد شده است و به 70 کشور تولیدات این صنعت صادر می شود که البته عمده مشتریان محصولات ایران کشورهای همسایه می باشند.

صادقی نیارکی در خصوص نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته نیز بیان کرد: این نمایشگاه کمک می کند تا شناخت بهتری از صنایع پیشتاز در حوزه صادرات حاصل شود.

وی همچنین تاکید کرد: در مورد داخلی سازی ماشین آلات تولید فرش ماشینی نیز اقدامات لازم در حال انجام و پیگیری است.

سهم ۲۵ درصدی شیرینی و شکلات از صادرات صنایع غذایی کشور

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، شیرینی و شکلات را از صنایع پیشتاز در حوزه صادرات در صنایع غذایی کشور دانست و گفت: حدود 25 درصد از صادرات صنعت غذایی کشور به این صنعت اخصاص دارد و در سال گذشته حدود 670 میلیون دلار صادرات با ارزش وزنی بالغ بر 300 هزار تن انجام گرفته است.

صادقی نیارکی صنعت شیرینی و شکلات را از جمله صنایعی دانست که نوآوری بسیاری در آن وجود دارد و بیان کرد: صادرات در این صنعت کاملا جایگزین واردات این محصولات در سال های گذشته شده است.

هدف گذاری برای رسیدن به رتبه دوم صادرات شیرینی و شکلات غرب آسیا تا ۱۴۰۰

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات ایران در قامت حضور رقابتی در بازارهای جهانی ظاهر شده و تعداد واحدهای صنعتی و اشتغال خوبی را نیز در کشور ایجاد کرده است، گفت: هدف گذاری کرده ایم تا پایان سال 1400 به رتبه دوم صادرات محصولات این صنعت در غرب آسیا دست یابیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در پایان گفت: سال گذشته از لحاظ وزنی در صادرات این صنعت 20 درصد رشد داشتیم و از 230 هزار تن به 290 هزار تن رسیدیم. همچنین در حوزه ماشین سازی این صنعت هم رشد خوبی داشته ایم و عمق داخلی سازی این صنعت در کشور چشمگیر است.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: