اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 14 September 2019
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: بیماران در شرایط خاصی به مراکز درمانی مراجعه می کنند و نیازمند دریافت خدمات درمانی مناسبی هستند و وظیفه نیروهای درمانی ارائه بهترین خدمت به افراد دردمند است.

سامانه 190 به داروخانه های کشور متصل می شود

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین حیدری در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت، اظهار داشت: به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیماران شان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطاف پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط بیشتر و بهتر پزشک با بیمار و ارائه توضیحات از اقدامات درمانی به بهبودی او، کمک می کند. متاسفانه مشکل برخورد نامناسب کادر پزشکی و پرستاری، یکی از دلایل نارضایتی مردم است و در این زمینه با همکاری معاونت آموزشی و پرستاری، برنامه های آموزشی را اصلاح می کنیم اما بازدهی آموزش و تغییر رفتارها و برخوردها، مقداری زمان بر است.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: شکایاتی که مستقیما به دفتر بازرسی وزارت بهداشت می رسد، منسجم نیست و در مورد حوزه های مختلف از جمله دارو و درمان است.

حیدری خاطرنشان کرد: متاسفانه سامانه 190 وزارت بهداشت، با همه داروخانه های کشور، در ارتباط نیست و شرایطی را با همکاری سازمان غذا و دارو فراهم می کنیم که این سامانه بتواند با همه داروخانه ها در سطح کشور، ارتباط داشته باشد و در این صورت قادر خواهیم بود که ورود و خروج داروها را نیز رصد کنیم.

وی به مردم توصیه کرد در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت از جمله بهداشت، دارو، درمان، تعرفه و اورژانس پیش بیمارستان، آن را به سامانه 190 وزارت بهداشت گزارش دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: