به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین حیدری در حاشیه برگزاری همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت، اظهار داشت: به دلیل حساسیت مردم نسبت به سلامت خود، خانواده و بیماران شان، باید در حوزه بهداشت و درمان، انعطاف پذیری و لطافت بیشتری داشته باشیم و برای بیماران، از اقدامات درمانی در حال انجام، توضیحاتی ارائه کنیم.
وی تصریح کرد:
ارتباط بیشتر و بهتر پزشک با بیمار و ارائه توضیحات از اقدامات درمانی به بهبودی او،
کمک می کند. متاسفانه مشکل برخورد نامناسب کادر پزشکی و پرستاری، یکی از دلایل نارضایتی
مردم است و در این زمینه با همکاری معاونت آموزشی و پرستاری، برنامه های آموزشی را
اصلاح می کنیم اما بازدهی آموزش و تغییر رفتارها و برخوردها، مقداری زمان بر است.
مدیر کل دفتر بازرسی،
ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: شکایاتی که مستقیما به دفتر
بازرسی وزارت بهداشت می رسد، منسجم نیست و در مورد حوزه های مختلف از جمله دارو و درمان
است.
حیدری خاطرنشان
کرد: متاسفانه سامانه 190 وزارت بهداشت، با همه داروخانه های کشور، در ارتباط نیست
و شرایطی را با همکاری سازمان غذا و دارو فراهم می کنیم که این سامانه بتواند با همه
داروخانه ها در سطح کشور، ارتباط داشته باشد و در این صورت قادر خواهیم بود که ورود
و خروج داروها را نیز رصد کنیم.
وی به مردم توصیه
کرد در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت از جمله بهداشت، دارو، درمان،
تعرفه و اورژانس پیش بیمارستان، آن را به سامانه 190 وزارت بهداشت گزارش دهند.